لباس شخصی‌های اطلاعات با دختران دوچرخه‌سوار در مریوان برخورد می‌کنند

فرستنده خبر:مهناز احمدی

آژانس کُردپا: دختران دوچرخه‌سوار در اطراف دریاچه زریبار با ممانعت نیروهای لباس شخصی روبرو می‌شوند.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، نیروهای لباسی شخصی وابسته به اداره اطلاعات مریوان در اطراف دریاچه زریبار و ورودی‌های آن بطور مداوم درحال گشت‌زنی می‌باشند.

خبرنگار کُردپا در مریوان اعلام کرد: نیروهای لباس شخصی این اقدام را در راستای جلوگیری از دوچرخه‌سواری زنان و دختران در اطراف دریاچه زریبار انجام می‌دهند.

یک منبع آگاه در این‌باره به خبرنگار کُردپا گفت: “امروز دهم مردادماه، نیروهای لباس شخصی دوچرخه‌های چند دختر را توقیف و از آنان تعهد کتبی اخذ کرده‌اند که دیگر نباید با دوچرخه وارد محوطه زریبار شوند.”

همچنین روز دوشنبه دوم مردادماه نیز، دختران دوچرخه‌سوار در اطراف دریاچه زریبار مریوان با ممانعت پلیس روبرو گردیدند.

مأموران نیروی انتظامی با ممانعت از دوچرخه‌سواری دختران به آنان اعلام کرده‌ بودند: “دوچرخه‌سواری دختران در امکان عمومی ممنوع است”.

مأموران نیروی انتظامی پس از جلوگیری از دوچرخه‌سواری دختران، دوچرخه‌های آنها را ضبط کردند.

طی یکسال اخیر، مأموران نیروی انتظامی چندین بار با دوچرخه‌سواری زنان و دختران در اماکن عمومی مریوان جلوگیری کرده‌اند.

امام جمعه مسجد جامع شهر مریوان “ماموستا مصطفی شیرزادی”، در نماز جمعه هشتم مردادماه ٩٥ یادآور شده بود: “دوچرخه‌سواری برای زنان در ملاء عام گناه است و لازم است مسئولین و اداره ورزش و جوانان فضای مناسب و سرپوشیده برای خانم‌ها فراهم کنند.”

پس از آن مکانی به نام “پارک بانوان” به دختران دوچرخه‌سوار در مریوان اختصاص یافت که فعالین حقوق زن، این مکان را نه تنها حق برتر برای زن ندانسته، بلکه آن را در ادامه طرح‌هایی می‌بیینند که زنان را به حاشیه رانده و تحقیر می‌کند و زنان را از گرفتن حقوق اصلی و انسانی خود به دور نگه می‌دارد.