حدود 15 درصد فعالان اقتصادی کشور زن هستند/ زنان کارفرما یک درصد بانوان شاغل

فرستنده خبر:فریبا مرادی پور

تهران – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: درصد مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی در پایان سال گذشته 14 و 9 دهم درصد جمعیت فعال کشور بود که باید تلاش شود این رقم افزایش یابد؛ ضمن این که تنها یک درصد بانوان شاغل در کشور کارفرما هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ بابک دین پرست در نخستین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه های اقتصادی که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: سه میلیون و 880 هزار تن از زنان کشور به فعالیت اقتصادی و کار مشغول هستند.
وی افزود: دین پرست با بیان این که نگاه ویژه وزیر کشور به فعالیت های وزارتخانه توسعه محور است، اظهار داشت: باید از این نگاه ویژه، بهره برداری لازم در جهت حل مشکلات اشتغال بانوان صورت گیرد و بتوانیم هم نقش مدیریتی برای بانوان قائل شویم و هم سهم اشتغال بانوان را افزایش دهیم.
دین پرست با بیان آماری از تشکیل جلسات ویژه پیگیری اشتغال و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور خاطر نشان کرد: بانوان کارآفرین و فعال در عرصه اقتصادی می توانند مشکلات جاری در مسیر فعالیت خود را از طریق مشاور بانوان این معاونت مطرح کنند تا در کمیته فنی مورد بررسی قرار گیرد و از این پس یک روز کاری خود را صرف پیگیری مسائل اشتغال بانوان خواهم کرد.