دو زندانی در بابل و گچساران اعدام شدند

فرستنده خبر:دیانا بیگلری فرد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز یک زن زندانی در زندان مرکزی بابل اعدام شد. همزمان زندانی دیگری در زندان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به اتهام قتل به پای چوبه دار رفت. این زندانی متهم بود به پای فردی که بیماری دیابت داشته آسیب زده بدون آنکه اطلاعی از بیماری او داشته باشد، ضربه ای که نهایتا به مرگ بیمار دیابتی منجر شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا – ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز مورخ ۴ مردادماه یک زن ۲۵ ساله که از بابت اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود در زندان مرکزی بابل اعدام شد.

هویت این زندانی تاکنون احراز نشده است و دستگاههای متولی نیز اطلاعاتی درباره اجرای این حکم اعدام منتشر نکرده اند.

همزمان با بابل، زندان گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد نیز سحرگاه امروز شاهد اجرای حکم اعدام بود.

“سلمان راهی” هویت احراز شده این زندانی توسط هرانا است.

یک منبع مطلع در مورد اعدام آقای راهی توضیح داد “ایشان ۸ سال پیش یعنی سال ۸۸ با اسلحه ساچمه ای به پای فردی شلیک می کند که آن فرد مبتلا به بیماری دیابت بود. آقای راهی از ابتلای فرد به دیابت اطلاعی نداشت.  اندکی بعدبر اثر زخم ساچمه و تاثیر آن در بدن بیمار دیابتی فرد زخمی فوت می کند.”

این منبع آکاه از پرونده سلمان راهی ادامه داد “در تمام ۸ سال گذشته این پرونده در مسیر بین دادگاه ها و دیوان عالی کشور روند پر پیچ و خمی را طی کرد و حتی در چند مرحله پرونده با تشخیص “قتل غیر عمد” مختومه اعلام شد اما با پیگیری اولیای دم سرانجام حکم قصاص ایشان صادر و سحرگاه امروز چهارشنبه در زندان گچساران اعدام شد.”