اجرای برنامه های هفته عفاف و حجاب در 40 هزار پایگاه بسیج

فرستنده خبر:لیدا اشجعی

تهران – ایرنا – جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: برنامه های متنوع در هفته حجاب و عفاف در 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور اجرا می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بسیج جامعه زنان کشور،‌ مینا بیابانی در تبیین برنامه های هفته عفاف و حجاب افزود: این سازمان با داشتن بیش از 40 هزار پایگاه مقاومت بسیج خواهران و حدود 9 میلیون خواهر بسیجی در سطح کشور، امسال نیز همچون سال گذشته، برنامه های متنوعی را با همکاری 20 قشر سازمان بسیج مستضعفین برگزار می کند.
وی اظهار داشت: تنوع برنامه ها به تفکیک استان ها بسیار زیاد است که برخی از شاخص ترین آن ها در بسیج اصناف تجلیل از صاحبان نمانام های پوشاک ایرانی اسلامی و نشست های تخصصی با کارشناسان طراحان لباس و آرایشگران برگزار می شود و به فروشندگان محجبه نیز لوح سپاس اهدا خواهد شد.
بیابانی ادامه داد: همچنین در کنار آن نمایشگاه عرضه محصولات عفاف و حجاب نیز برپا است و پوستر تکریم عفاف و حجاب در بازار و کلیپ پنج دقیقه ای در قالب عفاف و حجاب را در فضای مجازی منتشر می شود.
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور در مورد فعالیت های بسیج مداحان گفت: برگزاری نشست های بصیرتی، هم اندیشی، تبلیغی و تامین محتوای مهار آثار نوربیولوژیک استرس با فرهنگ عفاف و حجاب توسط این قشر برگزار می شود و بیانیه ویژه عفاف و حجاب نیز توسط بسیج مداحان تدوین شده است.
وی ادامه داد: بسیج پزشکی نیز میزگرد علمی عفاف و حجاب بر سلامت روان و بسیج هنرمندان پخش ویژه برنامه تلویزیونی مشاعره با نام گلبرگ نجابت را در دستور کار خود دارد.
بیابانی در مورد بسیج کارمندی نیز گفت: تجلیل از بانوان محجبه کارمند در ادارات و تکریم و تجلیل از بانوان محجبه مراجعه کننده به ادارات را در این هفته برگزار می کند و بسیج فرهنگیان نیز کارگاه پوشش و تاثیر آن بر آرامش روان را در دستور کار خود دارد.
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: در میان 20 قشر سازمان بسیج جامعه زنان کشور، به جز بسیج دانش آموزی و دانشجویی که مخاطبان آنها در تعطیلات تابستانی به سر می برند، سایر اقشار برنامه های بسیار متنوعی را در دستور کار خود دارند و برخی اقشار مانند بسیج کارگری و بسیج عشایری برنامه سراسری ندارند و تنها در استان ها برنامه های متنوعی را اجرا می کنند.
وی ادامه داد: اهدای شاخه گل در سطح شهرستان ها به دختران محجبه، دوخت چادر صلواتی برای خانم های چادر اولی، نمایشگاه عفاف و حجاب و پخت نذری، تقدیر از فعالان عرصه عفاف و حجاب و تامین بخشی از جهیزیه خواهرانی که طی سال های گذشته محجبه شده اند در دستور کار هر یک از استان ها وجود دارد که با توجه به توانایی و اولویت بندی آنها، این برنامه ها اجرا می شود.
بیابانی تصریح کرد: در این برنامه ها به همه افراد جامعه اعم از زن و مرد در رعایت عفاف و پوشش توجه شده و امیدواریم با تبیین ابعاد و اثرات حجاب در تعالی و آرامش جامعه به ارائه الگوی حجاب به عنوان مهمترین عامل پیشرفت و تعالی جوامع بشری نقش موثری را ایفا کنیم.
جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه در مورد حجاب نیز گفت: حجاب یکی از مهمترین مولفه های فرهنگی کشور ماست که ریشه در اعتقادات و باورهای مردم ما دارد و توجه به این امر مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و فراگیر کردن آن نیاز به اقدام جمعی و همگانی از سوی متولیان فرهنگی کشور دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود قوانین بسیاری که در این رابطه داریم، تاکنون هیچکدام از نهادها و دستگاه های فرهنگی به جز بسیج و نیروی انتظامی در این راستا فعالیت جدی نداشته اند و اگر در طول این سال ها همه نهادها و دستگاه های مربوطه، به وظایف خود در این خصوص به درستی عمل می کردند شاید وضعیت جامعه ما در این شرایط قرار نمی گرفت.
بیابانی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف در جامعه عامل بسیار مهمی در استحکام خانواده و ایجاد امنیت است، تاکید کرد: اگر این امر به درستی در بین آحاد جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر تبیین شود، قطعا خود این افراد مروج فریضه متعالی و مترقی حجاب می شوند.