فرهنگ ایرانی – اسلامی در حوزه حجاب و عفاف باید نهادینه شود

فرستنده خبر:زرینتاج الیاسی

تهران – ایرنا – رئیس همایش ملی عفاف و حجاب در مراکز درمانی گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه حجاب و عفاف باید در جامعه نهادینه شود و در حوزه هایی که ریشه های معنوی و اعتقادی وجود دارد، از تمامی ظرفیت ها و امکانات باید استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در همایش ملی حجاب و عفاف در بیمارستان ها و مراکز درمانی با بیان اینکه امروز جوامع به سمت توسعه و پیشرفت میل می کنند، افزود: لازم است که برای نهادینه کردن این فرهنگ از برنامه های عملی جذاب استفاده کرد تا جوانان و نوجوانان با میل و رقبت قلبی به سمت حجاب بروند.
سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه در این راه می توان از ظرفیت های خانواده های معظم شهدا و جانبازان استفاده کرد، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در این مسیر به کار می گیریم تا در حد توان این وظیفه مهم را به انجام برسانیم.
مدیر بیمارستان خاتم الانبیا(ص) گفت: سعی ما در این مرکز درمانی این است که علاوه بر ارائه خدمات کامل بهداشتی و درمانی، خدمات فرهنگی نیز ارائه شود تا بتوانیم در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف گام مثبتی برداریم.
وی گفت: بیمارستان خاتم الانبیا(ص) در طول سال در مناسب های مختلف و روزهای ملی و خاص برنامه های مختلفی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی اجرا می کند که یکی از مهمترین موضوعات عفاف و حجاب است.
کولیوند تاکید کرد: نزدیک شدن به قرآن، درس گرفتن از آموزه های آن و استفاده از این آموزه ها در انجام وظایف شخصی و اجتماعی می تواند جامعه را از آسیب های بسیاری مصون نگه دارد.
کولیوند تصریح کرد: افتخار ما این است که در این بیمارستان به جانبازان عزیز و خانواده های معظم شهدا خدمت دهی می کنیم و البته از ظرفیت معنوی و فرهنگی این عزیزان برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی بهره می گیریم.
وی ادامه داد: شاید یکی از ایرادات به دست اندرکاران بخش درمانی این باشد که زودتر از این ها باید به موضوع حجاب و عفاف در مراکز درمانی پرداخته می شد.
وی گفت: حجاب و عفاف نقش بسیار مهمی در سالم سازی جامعه و همچنین جامعه بهداشتی و درمانی دارد.
کولیوند تصریح کرد: مسوولان نباید از مساله حجاب و عفاف غافل شوند، حجاب و عفاف نه تنها موجب انزوا نمی شود بلکه موجبات پیشرفت و توسعه را نیز فراهم می کند.
وی تاکیدکرد: اصلی ترین پیام این همایش این است که بتوانیم هرچه بیشتر پیام و فرهنگ عفاف و حجاب را در مراکز بیمارستانی و درمانی ارتقاء دهیم.
همایش ملی عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی، امروز چهارشنبه با رویکرد بررسی محورهایی نظیر مبانی و نظریه عفاف و حجاب، الگوهای تعیین شاخص و معیار برای عفاف و حجاب و همچنین برگزاری پنل های علمی در موضاتی مانند بررسی علمکرد دستگاه های سیاستگذار و اجرایی در ترویج عفاف و حجاب، راهکارهای ترویج عفاف و حجاب در بیمارستان ها و مراکز درمانی، در سالن اجتماعات معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی هلال احمر برگزار شد.