همسر نازنین زاغری: همسرم در زندان دچار افسردگی شده است

فرستنده خبر:زرینتاج الیاسی

خبرگزاری هرانا – نازنین زاغری، شهروند بریتانیایی ایرانی‌تبار که به دنبال حکم پنج سال حبس هم اکنون در تهران زندانی است، در وضعیت روحی خوبی بسر نمی برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدای آمریکا، نازنین زاغری که به خاطر اتهاماتی مبهم مربوط به امنیت ملی به پنج سال حبس در ایران محکوم شده و در زندان بسر می برد، در حال از دست دادن مو هایش است و وضعیت روحی و روانی مناسبی ندارد.

صدای آمریکا که این ادعا را بر اساس گزارش منتشره گاردین طرح کرده است ادامه داد، ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، می گوید با اینکه وضعیت جسمانی همسرش بهبود یافته، حالات روانی بی ثباتی پیدا کرده و به افسردگی دچار شده است. به گفته آقای رتکلیف، خانم زاغری در زندان خواستار ملاقات با یک روانشناس شده است.

نازنین زاغری، مادر گابریل فروردین ماه سال گذشته پس از سفر به ایران برای دیدار خانواده‌اش توسط سپاه پاسداران بازداشت و از سوی دادگاه به پنج سال زندان محکوم شد. اگر چه اتهام خانم زاغری، کارمند موسسه خیریه خبرگزاری رویترز، از سوی دستگاه قضایی اعلام نشد اما سپاه پس از بازداشت او را به «تلاش برای براندازی نرم» متهم کرد.

همسر نازنین زاغری که سال گذشته جشن تولد دو سالگی دخترشان را بدون حضور مادرش در مقابل سفارت ایران در لندن برگزار کرد از مردم خواست که طوماری را برای آزادی نازنین امضا کنند.

تا کنون نزدیک به یک میلیون نفر این طومار را که خطاب به ترزا می نخست وزیر بریتانیا و آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نوشته شده، امضا کرده‌اند.