متهمان بدحجابی در استان فارس مجبور به حضور در کلاس‌های آموزشی می شوند

فرستنده خبر:مهناز احمدی

خبرگزاری هرانا – اسماعیل اکبری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت کسانی که به اتهام بدحجابی بازداشت شوند به‌جای معرفی به دادگاه‌ها، به معاونت پیشگیری از جرم معرفی شده و در یک کلاس ۸ ساعته آموزشی شرکت خواهند کرد. وی شرایط مشابهی را نیز برای مصرف کنندگان مشروبات الکلی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، اکبری یادآور شد که برای مصرف کنندگان مسکرات نیز که توسط نیروی انتظامی یا ضابطان قضایی بازداشت شوند، علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، ۵ ساعت کلاس آموزشی پیش‌بینی شده است.

لازم به یادآوری است تا سال ۶۲ قانونی در زمینه لزوم رعایت حجاب اسلامی وجود نداشت. اولین قانونی که در خصوص پوشش زنان به تصویب رسید، ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات بود که بعدها به صورت تبصره‌ای به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ الحاق شد.

به موجب ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، «هر کس عملاً در انظار، اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند علاوه بر کیفرعمل به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق جریمه می‌شود و اگر مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.» و در تبصره آمده است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دوماه یا از ۵۰ هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»