رشد 20 درصدی آمار طلاق در زابل

فرستنده خبر:نوید احمد فخرالدین

‌رئیس حوزه قضایی شهرستان زابل گفت: متأسفانه در سال گذشته 31 هزار پرونده در مجموعه حوزه قضایی شهرستان ورود پیدا کرد که در مقایسه با سال 94 حدود 2 هزار پرونده افزایش داشته است.

به گزارش مهرخانه، به نقل از ایسنا‌، ابوالفضل نجفی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه 31 هزار پرونده، یعنی 31 هزار مشکل و ناهنجاری در جامعه که یا جرم اتفاق افتاده یا اختلافات مالی و حقوقی مطرح می‌شود، افزود: این موضوع اصلاً برای جامعه ما زیبنده نیست و می‌طلبد که تدابیری در این زمینه اتخاذ شود تا آمار پرونده‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: تا زمانی که زیرساخت‌ها و مسائل کلی از جمله بیکاری جوانان، اعتیاد و … حل نشود ما باید شاهد افزایش پرونده‌ها باشیم.

این مقام مسئول در حوزه قضایی زابل گفت: متاسفانه در این حوزه در سال قبل نزدیک به 671 مورد طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با سال 94 رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

‌نجفی در ادامه افزود: بیش از 50 درصد از این طلاق‌ها توافقی بوده و علی رقم اقدامات صورت گرفته در زمینه مشاوره و کارهایی از این قبیل، متاسفانه بازمنجر به نتیجه مطلوب نمی‌شده و چون طرفین اصرار بر جدا شدن داشتند، منجر به طلاق می‌‌شده است.

وی از جمله مسائل مهم در زمینه طلاق‌ها را مسائل مالی و اقتصادی، بیکاری و فقر، رواج شبکه‌های ماهواره‌ای و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مجازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه بنیان خانواده‌ها را شبکه‌های ماهوارهای و شبکه‌اهی اجتماعی هدف قرار داده و منجر شده تا بزهکاری و اختلافات بالا برود که درنهایت منجر به طلاق زوجین می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها در این زمینه انعکاس درست پیامدهای طلاق و ارائه راهکارهای کارشناسی در این زمینه است که وقتی به اطلاع عموم مردم برسد، حتماً نظرات تغییر خواهد کرد.