پزشکی قانونی خراسان رضوی از ثبت ۷ هزار مورد زن آزاری و ۴۲۶ مورد مرد آزاری خبر داد

فرستنده خبر :دیانا بیگلری فرد

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت که “سال ۹۵حدود ۷هزارو ۳۸۵ فقره همسرآزاری در پزشکی قانونی به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۸۲۱ فقره افزایش داشته است که از این تعداد ۶هزارو۹۲۳ مورد زن و۴۶۲ مورد مرد بوده اند. همچنین سال گذشته ۱۲۳مورد کودک آزاری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است”.

به گزارش هرانا به نقل از خراسان، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تصریح کرد: “سال ۹۵حدود ۷هزارو ۳۸۵ فقره همسرآزاری در پزشکی قانونی به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۸۲۱ فقره افزایش داشته است که از این تعداد ۶هزارو۹۲۳ مورد زن و۴۶۲ مورد مرد بوده اند”.

حجازی گفت: “همچنین سال گذشته ۱۲۳مورد کودک آزاری در پزشکی قانونی استان به ثبت رسیده است”.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان این که سال ۹۵برای سقط درمانی هزارو۱۵۴پرونده تشکیل شده است افزود: “از این تعداد برای ۹۶۶مورد مجوز سقط درمانی صادر شده است.وی با اشاره به این که روزانه ۹-۸ جسد درسالن تشریح پزشکی قانونی تشریح می شوند، اظهارکرد: یکی از مشکلات شهروندان صدور گواهی فوت برای افرادی است که درخانه فوت کرده یا پزشک معالج نداشته اند که این امر فشار روانی بر خانواده ها وارد می کرد به همین دلیل با امضای تفاهم با وزارت بهداشت، طرح دادپزشک اجرا ومرکز سامان دهی متوفیات راه اندازی شد. این مرکز پس از بررسی جواز دفن صادر می کند تا نیاز به کالبد شکافی بی مورد جسد به دلیل نداشتن گواهی فوت نباشد”.

ثبت ۱۷۰۰ نمونه ژنتیکی از مجرمان

حجازی با بیان این که تا کنون ۶هزارو۵۴۷ نمونه در بانک ژنتیک پزشکی قانونی کشور متعلق به مجرمان ثبت شده است، افزود: “از این تعداد هزارو۷۰۰نمونه مربوط به پروفایل های ژنتیکی است که توسط پزشکی قانونی استان از مجرمان تهیه ودربانک ژنتیک پزشکی قانونی کشورثبت شده است”.