متن اعتراضی شادی صدر به مطلب «روایت دوباره ی یک کمپین؛ نقدی به کتاب “بهار جنبش زنان ” نوشته خدیجه مقدم

19 شهریور 1392
تغییر برای برابری:مطلب “روایت دوباره ی یک کمپین؛ نقدی به کتاب «بهار جنبش زنان»” نوشته خدیجه مقدم روز پنجشنبه 7 شهریور در وبسایت تغییر برای برابری منتشر شد. انتشار این مطلب واکنش هایی را از سوی خانم صدر برانگیخت، ایشان وبسایت تغییر برای برابری را به انتشار افترا متهم کرد و خواهان حذف مطلب مذکور شد. مطلب مورد نظر در مجموعه مطالب مربوط به هفتمین سالگرد کمپین یک میلیون امضا منتشر شد؛ مجموعه‌ای که طبق توضیحاتی که پیش از این نیز منتشر شده است، نظرات شخصی نویسندگان در مورد کمپین و جریانات مربوط به آن است و دیدگاه سایت نیست. علاوه بر این گردانندگان سایت بدون اجازه نویسنده نمی‌توانند چیزی را حذف یا اضافه کنند از آنجاییکه خانم مقدم نیز با حذف جمله‌ی مورد نظر خانم صدر موافقت نکردند، متن اعتراضی خانم صدر به این مطلب را منتشر می‌کنیم.

تا “سرافکنده” شود هر که در او غش باشد!

خانم خدیجه مقدم در مطلبی با عنوان “روایت دوباره ی یک کمپین؛ نقدی به کتاب “بهار جنبش زنان ” که در تاریخ 7 شهریور 1392 در وب سایت تغییر برای برابری منتشر شد، اینجانب شادی صدر را “نزدیک به حکومت” خوانده است. من در نامه ای از مسئولان وب سایت که از نظر اخلاقی و حقوقی، مسئولیت مطالب منتشره در آن را دارند خواستم که یا این ادعای کاملا کذب از مطلب حذف شود و یا نویسنده، مدارک خود را برای وارد آوردن چنین اتهامی در همان مطلب ارائه دهد. متاسفانه با گذشت چندین روز و مکاتبات متعدد، هیچیک از این دو امر اتفاق نیفتاد؛ زیرا اساس چنین مدارکی وجود خارجی ندارد و وارد آوردن چنین اتهامی بدون سند و مدرک در خوشبینانه ترین حالت، حاصل غرض ورزی های شخصی نویسنده است. برای یک خواننده منصف که غل و غشی در او نیست، این روند خود نشان از ناتوانی نویسنده از ارائه مدارک به دلیل دروغ بودن ادعایش و ناتوانی مسئولان وب سایت برای حذف این ادعای کذب است. بنابراین ضمن پرهیز از ورود در موضوعاتی که طرح آن را به صلاح جنبش زنان که در ضعیف ترین روزهای حیات خود در دهه گذشته قرار دارد نمی دانم، تنها این چند خط را برای رد کامل این اتهام و روشن شدن ذهن همین خواننده منصف می نویسم و اطمینان دارم که برای چنین خواننده ای، دیر یا زود، “سرافکنده” شود هر که در او غش باشد.”

با آرزوی اینکه نسل بعدی جنبش زنان از آفت ورود شیوه های تخریب و ترور شخصیت مرسوم در برخی از احزاب سیاسی به درون جنبش در امان بماند.

شادی صدر
http://www.we-change.org/spip.php?article10705