نرگس محمدی پس از عمل جراحی به زندان اوین منتقل شد

فرستنده خبر لیدا اشجعی

نرگس محمدی، زندانی سیاسی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، دو روز پس از عمل جراحی دوباره به زندان اوین بازگردانده شد. او در بیمارستان نیز از ملاقات و حتی تماس تلفنی با اعضای خانواده‌اش محروم بوده است.

نرگس محمدی، فعال مدنی که سه روز پیش در پی یک ماه بیماری شدید از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، دیروز چهارشنبه (۱۰ خرداد/ ۳۱ مه) دو روز پس از عمل جراحی به زندان اوین بازگردانده شده است.

در همین زمینه:

نرگس محمدی در بیمارستان بستری شد

قوه قضائیه با درخواست اعاده دادرسی نرگس محمدی مخالفت کرد

پس از تایید حکم دادگاه بدوی نرگس محمدی، وکیلان او خواستار اعاده دادرسی موکلشان شده بودند. حال قوه قضائیه درخواست اعاده دادرسی این فعال مدنی را رد کرده است. مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی نرگس محمدی شده‌اند. (28.04.2017)

نرگس محمدی: جامعه مدنی ایران را یاری کنید

نرگس محمدی با تأکید بر سرکوب نهادهای مدنی مستقل در ایران، خواستار یاری رساندن نهادهای بین‌المللی حقوق بشری به جامعه مدنی ایران شد. هم‌زمان جایزه حقوق بشری وایمار آلمان به خاطر فعالیت‌های “دلیرانه”اش غیابا به او اعطا شد. (11.12.2016)

به گزارش سایت “کانون مدافعان حقوق بشر”، پزشکان نرگس محمدی «به‌دلیل خطر آمبولی ریه، موفق به عمل جراحی مورد نیاز نشدند و با انجام عمل جراحی جایگزین به مداوای موقت وی پرداختند».

این فعال مدنی و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز ۷ خرداد در پی خونریزی شدید رحم از زندان به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت قرار گرفته بود.

خانم محمدی به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلاست که به نظر پزشکان متخصص، این دو بیماری‌در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و می‌توانند در صورت بی‌توجهی، جان بیمار را به خطر بیندازند.

به گزارش سایت “کانون مدافعان حقوق بشر”، خانم محمدی به دستور دادستان طی چند روز حضور در بیمارستان از “هرگونه ملاقات و حتی تماس تلفنی” با اعضای خانواده‌اش منع شده است.

نرگس محمدی به اتهام “تشکیل گروه لگام” (کارزار لغو گام به گام اعدام)  به ۱۰ سال و برای “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی” به ۶ سال دیگر حبس محکوم شده است. از مجموع این ۱۶ سال حبس، ۱۰ سال آن لازم‌الاجرا است.

نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری بارها خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شده‌اند. مقام‌های ایرانی و دستگاه قضایی ایران به هیچ‌یک از این درخواست‌ها پاسخی نداده‌اند.