گزارش اماری نقض حقوق زنان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به زبان نمودار

گزارش اماری نقض حقوق زنان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ به زبان نمودار

تهیه نمودار لیدا اشجعی  Lida Ashjaei

گزارش نقض حقوق زنان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

    Somayeh  Merbaney   سمیه مهربانی        

اخبار زنان زندانی:

هنگامه شهیدی، روزنامهنگار و فعال سیاسی، طی روزهای اخیر از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۲۴۱ این زندان منتقل شده است. به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، هنگامه شهیدی روز پنجشنبه ۳۱ فروردینماه با خانواده خود ملاقات داشته و اعلام کرده که چندی پیش از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۱ زندان اوین انتقال یافته است و همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد.(1 اردیبهشت ،تارنگار)

درخواست تجدید نظر نازنین زاغری ‘در دیوان عالی ایران رد شد’.دیوان عالی ایران درخواست نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی – بریتانیایی را برای تجدید نظر در حکم پنج سال زندان او رد کرده است.وکیل خانم زاغری با اعلام این موضوع به خانواده این زندانی گفت که بعد ازا ین مرحله هیچ راه قانونی دیگری برای تجدید نظر وجود ندارد. (4 اردیبهشت)

گلرخ ابراهیمی ایرایی کنشگر مدنی در بند نسوان (زنان) زندان اوین در نامه ای وضعیت جسمی آتنا دائمی مدافع حقوق بشر همبند خود را که از ۱۹ فروردین ماه در اعتصاب غذا به سر می برد به عنوان «شاهد دردهای روزهای سخت» وی شرح داده. خانم ایرایی در نامه خود اشاره می کند “آتنا با اعتصاب غذا موافق نبود و آن را نوعی خشونت علیه خود می دانست. حالا با همان نگاه به جایی رسیده که راهی جز این همه آسیبی که به خود میرساند نیافته و سلاح دیگری در دست ندارد.”(5 اردیبهشت، هرانا)

درخواست تجدیدنظر برای حکم پنج سال زندان نازنین زاغری شهروند ایرانی− بریتانیایی در دادگاه تجدیدنظر رد شد. این فعال مدنی به اتهام “تلاش برای براندازی نرم” از فروردین ۹۵ در زندان به سر میبرد.این شهروند ایرانی بریتانیایی توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده و با اتهام “براندازی نرم” به ۵ سال زندان محکوم شده است.(6 اردیبهشت، تسنیم

گزارش اماری اردیبهشت ماه