حسن کامران به جای مینو خالقی به مجلس شورای اسلامی راه یافت

فرستنده خبر زرین تاج الیاسی 1396/3/1

حسن کامران، نماینده پنج دوره پیشین مجلس،‌ در انتخابات میان‌دوره‌ای اصفهان بار دیگر به مجلس شورای اسلامی راه‌ یافت.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، خبر داد که از مجموع ۶۹۶‌ هزار و ۱۷۰ رای صحیح در اصفهان، حسن کامران کاندیدای اصولگرا با ۲۴۲ هزار و ۸۸۹ رای به عنوان پنجمین نماینده اصفهان برگزیده شد.

در این گزارش همچنین آمده است که ۱۷۳ هزار و ۵۰۴ رای از آرای شهر اصفهان، باطله بوده است و مجید موسویان احمدآبادی تنها با اختلاف حدود ده هزار رای، یعنی ۲۳۲ هزار و ۱۵۷ رای به عنوان نفر دوم از ورود به مجلس بازمانده است.

حسن کامران در حالی پیروز انتخابات در اصفهان اعلام شده است که خبرگزاری مهر روز شنبه به نقل از «خبرنگار مستقر در استانداری اصفهان» خبر داده بود که «تعداد آراء کسب شده مجید موسویان ۲۰۲ هزار رای است و این در حالی است که تعداد آراء کسب شده تا این لحظه برای حسن کامران ۱۸۵ هزار رای است».

به نوشته خبرنگار مهر، «تنها شش صندوق رای در شهر اصفهان هنوز شمارش نشده» بود.

روزنامه شرق روز دوشنبه به نقل از مینو خالقی نوشت که آرای کامران از همان ابتدا ١٠‌ هزار رأی بالاتر از موسویان احمدآبادی بود. مینو خالقی گفته است: «حسن کامران این‌بار به‌عنوان کاندیدای مستقل وارد کارزار رقابت‌ها شد و با توجه به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو با رقبایی جدی هم مواجه نشد. او در این مدت در شرق اصفهان متمرکز شد و توانست پیروز این رقابت باشد».

مینو خالقی از جمله منتخبان اصفهان بود که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، توانست به مجلس راه یابد، اما شورای نگهبان پس از انتخابات، با وجود تایید نتیجه کلی شهر اصفهان، صلاحیت او را رد کرد. پرونده او -به گفته یک نماینده مجلس ایران- با دستور رهبر جمهوری اسلامی بسته شده‌ است.

با این که فرمانداری اصفهان نتیجه قطعی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی این شهر را اعلام کرده است اما محمود صادقی نماینده تهران در مجلس در حساب توئیتر خود نوشته است: «بسیاری از مردم تماس می‌گیرند و از ابطال بیش از ۱۷ هزار رأی در حوزه انتخابیه اصفهان ابراز نگرانی می‌کنند. درحال پیگیری موضوع هستم».