شیوا امینی، فوتبالیست ایرانی اعلام کرد به دلیل عدم رعایت حجاب کنار گذاشته شده است

فرستنده خبر مهدی موسوی 1396/2/7

خبرگزاری هرانا – شیوا امینی، عضو تیم ملی فوتسال و بازیکن لیگ های برتر ایران، به دلیل شرکت در یک بازی دوستانه در خارج از کشور و انتشار عکس و فیلم از این بازی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از تیم ملی حذف شد. همزمان فدراسیون فوتبال ایران با صدور بیانیه ای مدعی شد خانم امینی از سال ۸۹ عضو تیم ملی فوتبال نبوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شیوا امینی در صفحه اینستاگرام خود از محرومتش توسط مسئولان ورزشی به دلیل بازی دوستانه در خارج کشور که بدون حجاب ظاهر شده بود، خبر داد.

خانم امینی نوشت: “برای مسولان ما مدال و افتخار برای ایران مهم نیست، حجاب برای شان مهمتر از ورزش زنان است و این دردناک است.”

خانم امینی در قسمتی از گفتگوی خود با نشریه نیویورک تایمز در همین رابطه گفت “مسولان فدراسیون از دست من شاکی شدند که شما حتی اگر سفر شخصی می روی هم باید حجاب داشته باشی و حق نداری با پسرها بازی کنی نه در داخل و در خارج.”

این عضو تیم ملی فوتسال زنان ایران در صفحه خود پرسید: مگر خارج از کشور هم قانون حجاب اجباری است که من باید رعایت می‌کردم؟

همزمان سایت رسمی فدارسیون فوتبال ایران در واکنش به سخنان شیوا امینی فوتبالیست ایرانی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: “نامبرده طی سال ٢٠٠٩ برای حضور در بازیهای داخل سالن آسیایی به تیم ملی دعوت و به ویتنام اعزام شدند و آخرین حضورشان در عرصه فوتسال به عنوان بازیکن تیم باشگاهی متین ورامین بوده که در دومین بازی لیگ در سال ١٣٨٩دچار آسیب دیدگی شدند و در اولویت انتخاب توسط کادر فنی فوتسال برای تیم ملی قرار نگرفتند.”

در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به اینکه  خانم امینی از سال ١٣٨٩ هیچ گاه عضو تیم ملی نبوده، آمده است: “پس از آن به هیچ عنوان از سال ١٣٨٩عضو تیم ملی نبودند که موضوع عدم رعایت حجاب در سفر شخصی دلیلی برای حذف نامبرده باشد.”