به نقش محوری زنان کمتر توجه شده است

فرستنده خبر خانم بیگلریفرد ۲۳ اسفند ۱۳۹۵   

مولاوردی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، نقش زنان در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از ابعاد مختلف، مهم و موثر توصیف کرد و گفت: زنان با توجه به نقش محوری خود در تربیت خانواده و اجتماع، می‌توانند در گفتمان‌سازی و تبدیل این سیاست‌ها به یک مطالبه عمومی نقش بسیار موثری ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در همایش نقش‌آفرینی زنان گروه صنعتی ایران خودرو در اقتصاد مقاومتی و توسعه که در مجموعه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، با اشاره به تقارن روز و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با ماه‌های پایانی دولت یازدهم، این تقارن را فرصتی برای تبیین عملکرد دولت در حوزه زنان دانست و گفت: معمولا در کشورمان دوره اول دولت‌ها صرف ریل‌گذاری و تمهید مقدمات برای اجرای برنامه‌ها و طرحها در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی افزود: در این دولت هم در دوره اول ریل‌گذاری‌های لازم انجام شده  است. طبق پیش‌بینی‌های برنامه ششم توسعه چه این دولت سر کار باشد و چه نباشد، مسیر پنج سال آینده کشور از جمله در حوزه زنان مشخص و معین است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود. نباید تصور کنیم با پایان یافتن سال‌ها، عناوین و شعار آن سال هم تمام می‌شود بنابراین دوره اقتصاد مقاومتی به سر نیامده حتی اگر شعار جدیدی برای سال آینده داشته باشیم.

مولاوردی اضافه کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شکل جدی در دستور کار دولت است. طبق گزارش اخیر معاون اول رییس جمهور- به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی- به گواهی آمار ارائه شده، اقتصاد ایران در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ مقاومتی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام خطاب به همه قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می‌شوند و فقط دولت مسئول اجرای آن‌ها نیست، تصریح کرد: این مساله درباره دیگر سیاست‌های کلی نظام هم مصداق دارد. به عنوان مثال سیاست‌های کلی خانواده هم که ابلاغ شده است تنها خطاب به دولت نیست و همه قوا و دستگاه‌های نظام باید در کنار هم به اجرای آنها همت بگمارند.

معاون  رییس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورمان بیماری مزمنی دارد که یک سال زمان برای درمان آن کافی نیست. همه باید با همدلی و همکاری برای رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه اقتصاد ایران تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت ونیروی انسانی کشور را تشکیل می دهند،گفت: تاکنون کمتر به نقش محوری و مهم زنان در خانواده و اجتماع توجه شده است البته امیدواریم این نگاه اصلاح شود. زنان می‌توانند در فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بسیار موثر واقع شوند و اقتصاد خانواده و جامعه را با ترغیب خانواده به مصرف کالاهای ساخت داخل تحت تاثیر قرار دهند و الگوی مصرف جامعه را اصلاح کنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: امروزه در روند توسعه جوامع، جنسیت تا حدود زیادی رنگ باخته است. در کشورمان به اعتبار برخورداری زنان از سطح دانش و توانایی‌های علمی بالا و با توجه به افزایش اثرگذاری ظرفیت‌های نوین مثل حوزه IT در توسعه، زنان متخصص کشورمان می توانند فارغ از محدودیت‌های سابق از جمله نابرابری‌های جنسیتی، نقش موثرتری در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنند.

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه (س) گفت: اگر حضرت فاطمه (س) را آن‌گونه که بودند و نه آن‌گونه که ما یا بعضی‌ها می پسندیم ،معرفی کنیم، قطعا ایشان الگویی متعالی نه تنها برای مسلمانان یا زنان بلکه برای همه مردم در اعصار مختلف هستند.

وی با بیان اینکه زندگی کوتاه اما پربار حضرت زهرا (س)، برای همه جنبه های زندگی و زمانه پرتلاطم بشر در عصر حاضر و همه زمان ها حاوی نکات و راهنمایی های سازنده و موثر است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام، همچون پدر، همسر و فرزندانش الگوی زیست مومنانه و انسانی است.

به گزارش ایسنا به نقل از پورتال معاونت امور زنان و خانواده،در این مراسم از همسر مرحوم قاسم شجاعی نگهبان – جانباخته ساختمان پلاسکو- که قرار است از ابتدای سال آینده به عنوان کارمند ایران خودرو  فعالیت خود را آغاز کند، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد همچنین از چند تن از کارکنان و بازنشستگان زن نمونه مجموعه صنعتی ایران خودرو تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام