سوال رئیس جمهور از وزرا درباره چرایی عدم به‌کارگیری زنان در مناصب اجرایی

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۱۲/۰۸

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری در جلسه با اعضای فراکسیون زنان مجلس ضمن آنکه قول داد برای دیدار زنان نماینده با دکتر روحانی برنامه‌ریزی کند، به تاکید رئیس جمهوری در خصوص انتصاب زنان و اهل سنت اشاره کرد.

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری بعدازظهر امروز(یکشنبه) با اعضای فراکسیون زنان مجلس در دفتر دولت در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد که بانوان نماینده در این دیدار هر یک دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را در حوزه زنان همچون تقویت حضور زنان در پست‌های مدیریتی با معاون پارلمانی دولت در میان گذاشته و خواستار برگزاری نشست فراکسیون زنان با رئیس‌جمهور به منظور تعامل و همفکری هرچه بیشتر با بانوان مجلس دهم و انتقال دیدگاه‌ها به هیأت دولت شدند.

بنابراین گزارش، معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس در این دیدار، گفت: نسبت به استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در پست های مدیریتی و مدیریت در سطح شهرستان‌ها، استان ها و کشور تاکید کرد.
همچنین ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به چند برابر شدن حضور زنان در مجلس، ابراز امیدواری کرد اهداف و برنامه‌های بیشتری نسبت به گذشته دنبال و تعامل عمیق‌تری میان آن‌ها و دولت صورت بگیرد.
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس نیز با بیان اینکه از همراهی دولت با نمایندگان موافق انتظار بیشتری داریم، افزود: همراهی باید در عمل دید شود و دولت باید مدیران بیشتری از میان بانوان برگزیند.
سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس نیز با بیان اینکه 92 درصد مردم عسلویه به روحانی رأی داده اند، از ناامنی و خرابی جاده‌ها و تلفات جانی بسیار بالا انتقاد کرد.
طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تاکید بر درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور، افزود: بانوان کشاورز خواستار استمهال 3 ماهه وام 100 میلیون تومانی هستند.
همچنین فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران با اشاره به معضلات متعدد حاشیه نشینی در تهران، گفت: راه اندازی مترو اسلامشهر و تخصیص اعتبار برای این منظور، تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان شهرری در ماه‌های پایانی دولت و رفع مشکلات جاده‌های اطراف شهر بزرگ تهران مخصوصا در منطقه فشافویه و حسن آباد از سوی دولت ضروری است.
عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان در مجلس دهم تاکید کرد: با توجه اینکه در برنامه ششم توسعه تصویب شده زنان سرپرست خانواره زیرنظر دولت قرار بگیرند، دولت باید برای تامین اعتبار بودجه آن فکری کند و با تخصیص منابع، بتوانند اقدامات خوبی برای کمک به زنان سرپرست خانوار انجام دهد.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد محل‌هایی برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده تاکید کرد: تسریع در راه اندازی اتوبان تهران و شمال مسئله ضروری دیگری است که دولت باید به آن توجه کند.
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز در پاسخ به سوالات، خواسته و مطالبات بانوان نماینده با تاکید بر اینکه مطالبات آن‌ها را به حق می‌داند چراکه نمایندگان باید پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند، توضیح داد: دولت با کمبود امکانات و اعتبارات رو به رو است و به واقع تحریم‌ها شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده بود.
وی افزود: هیات دولت تمام تلاش می کند تا اعتبارات مورد نیاز جهت امور جاری کشور را تامین کند؛ دولت همه تلاش خود را می‌کند منابع به صورت عادلانه توزیع شوند هر چند ممکن است برخی اشکالات نیز رخ دهد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید در عین تلاش برای پاسخ به خواسته‌های مردم این خواسته‌ها را با واقعیت همراه و آن‌ها را توجیه کرد، اضافه کرد: مطالبات شما بانوان نماینده دسته‌بندی و پیگیری خواهد شد، ضمن آنکه قول ترتیب دیداری را با معاون اول رئیس جمهور برای بانوان مجلس تا قبل از آغاز سال جدید می‌دهم.
امیری درخصوص رویکرد رئیس جمهور درخصوص سپردن پست‌های مدیریتی به بانوان گفت: زمانی که درخواست انتخاب یک بانو برای سازمان میراث فرهنگی به آقای رئیس‌جمهور رسید، ایشان بلافاصله استقبال و اجابت کرد.
وی ادامه داد: رئیس جمهور بارها به وزرای خود را تاکید کرده‌اند و گفته‌اند چرا از زنان بیشتری در دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کنند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در خصوص نگاه دولت به اهل سنت، گفت: دولت و رئیس جمهور نیز درخصوص انتصاب اهل سنت در پست‌های مدیریتی به هیچ وجه تنگ نظری ندارد و تاکید دارند، آنها نیز هم وطنان ما هستند و باید از اشخاص توانمند و شایسته در دولت به نحوه احسن استفاده کرد و چند روز گذشته نیز بر این موضوع تاکید کرده است.
سیام**3061**1449**تنظیم کننده: میترا بلندقامتی *انتشاردهنده: امیر کاردان راد