بازداشت یک فعال دانشجویی در تهران

فر ستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۱۲/۶

پیام شکیبا، فعال دانشجویی، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه زنجان و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، صبح روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

عکس، آرشیو

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که مأموران امنیتی پیام شکیبا را هنگام خروج از خانه‌اش بازداشت کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به این فعال دانشجویی به هرانا گفته است که آقای شکیبا به عنوان پژوهشگر تاریخ معاصر ایران اخیراً با تهدید نهادهایی در داخل دانشگاه روبه‌رو بوده است.

پیام شکیبا در سال ۸۸، یک سال پس از فاش کردن ماجرای فساد اخلاقی معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان و اعتراض به این موضوع به تحمل شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

او در سال ۹۱ هم از ادامه تحصیل به عنوان دانشجوی کار‌شناسی ارشد رشته علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد منع شد. مرکز آزمون دانشگاه آزاد در نامه‌ای از ادامه تحصیل او در مقطع کار‌شناسی ارشد جلوگیری کرد و از حضور او در امتحانات پایان ترم ممانعت به عمل آمد.

پیام شکیبا در ماجرای اعتراض دانشجویان به فساد اخلاقی معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان در ۱۸ تیر سال ۸۷ همراه با پنج نفر دیگر از هم دانشگاهی‌های خود از سوی اداره اطلاعات زنجان دستگیر و پس از دو ماه با قید وثیقه آزاد شد. او در سال ۸۸ در دادگاه انقلاب زنجان به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی کاهش یافت.

این فعال دانشجویی سال ۸۹ برای گذراندن دوره محکومیت خود به زندان رفت و پس از تحمل دوره حبس، آزاد شد.