مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شد

ارسال کننده : manijeh a r
130829084052_marziyeh_afkhami_304x171_mehr
مرضیه افخم از سوی محمدجواد ظریف به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران اعلام شد. خانم افخم نخستین سخنگوی زن در یک وزارتخانه در ایران است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،عباس عراقچی، سخنگوی فعلی وزارت امور خارجه ایران با اعلام این خبر گفت: “ایشان فردی با سابقه و پرتجربه‌ در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای بوده است. وی یک دوره مدیرکل اطلاعات و مطبوعات بوده و در حال حاضر نیز مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه است.”


پیشتر نیز آقای عراقچی گفته بود که” آقای ظریف( وزیر امور خارجه) علاقمند است که در دو سمت برای اولین بار از خانم‌ها استفاده کند. یکی سخنگویی و دیگری سفارت و اولین سخنگوی زن و همچنین اولین سفیر زن به زودی منصوب و مشغول به کار خواهند شد و این توفیقی برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.”
در همین حال خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که عباس عراقچی، به عنوان معاون آسیا و اقیانوسیه،حسین امیرعبداللهیان به عنوان معاون آفریقا و عربی و حسن قشقاوی نیز به عنوان معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در سمت‌هایشان ابقا می شوند و مهدی دانش‌ یزدی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مرتضی سرمدی مشاور عالی وزیر و مجیدتخت‌روانچی نیز عهده‌دار معاونت اداری و مالی خواهند شد.
مرتضی سرمدی، محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست و عباس عراقچی تاکنون سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/08/130829_nm_foreign_affairs_rouhani_afkham.shtml