رواج خشونت لفظی علیه زنان در قالب متلک پرانی

ارسال کننده : محمود نعیمی
دوشنبه, 04 شهریور 1392
zanan-khiyabani
متلک .گویی یکی از انواع خشونت گفتاری علیه زنان و درد پنهانی است که در ایران رواج دارد.

« محبت نیوز» – به گفته دکتر علی اکبر مرتضوی کیا سری، رئیس انجمن مراکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره ایرانیان، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، اظهار داشت که متلک تهدید کننده عزت یک انسان دیگر است و موجب توهین به او می‌شود و فرقی نمی‌کند که به کودک، نوجوان، جوان، پیر، زن یا مرد اطلاق شود؛ البته آسیب پذیری انسان‌ها در زمینه واژه‌های ناپاک مانند متلک متفاوت است. زن ازظرافت روحی و روانی بیشتری برخوردار است و واژه‌های ناموزون و نامطلوب صدمات بیشتری را بر او وارد می‌کند.

به گزارش شهرزاد، این روانشناس گفت که متلک گویان معمولن اختلال شخصیت دارند، فاقد اعتماد به نفس بوده و دچار خود کم بینی و فاقد بهداشت روانی هستند .برخی از آنان بیش‌خواه و زیاده طلب هستند. همچنین برخی از این افراد دارای همسر و فرزند هستند، ولی در اجتماع به دختران و زنان متلک می‌گویند.

وی تصریح کرد که متلک گویی به زنان نوعی شکنجه است و افزود: زنان به دلیل ملاحظات اجتماعی، فردی و ناامنی محیطی نمی‌توانند از خود درمقابل این شکنجه دفاع کنند و بنابراین برای آنان بسیار آزار دهنده است.

وی در پایان خواهان وضع مجازات قابل توجهی برای متلک گویان شد.
http://www.mohabatnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7398:1392-06-04-06-57-18&catid=70:attitudes-opinions&Itemid=282