اطلاعیه شماره 797 کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان در خصوص نقض حقوق توسط قوه قضائیه

گر چه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر استقلال سه قوا تاکید میشود،

ولی عملکرد دستگاه قضایی ایران بیانگر عدم استقلال این قوه است.

معاون اول قوه قضاییه ایران:« هر فردی در دادگستری تظلم خواهی کند، شکایتش را رسیدگی می کنیم «

در صورت پذیرش چنین ادعایی،  شاهد هستیم عدم ثبت شکایت آقای محمد علی طاهری را از « قاضی ماشاءالله احمد زاده» در دادسرای انتظامی قضات!.

تهدید  و دستور به وکلای ایشان مبنی بر عدم پی گیری در مورد پرونده  آقای محمد علی طاهری!.

به رغم اعتراضات فعالان حقوق بشر در داخل وخارج از ایران، و براخلاف بیانات معاون اول قروه قضائیه، قاضی نامبرده همچنان بر خواسته های غیر قانونی خود مبنی بر ادامه بازداشت و عدم رعایت موازین حقوق بشری، در اینباره پافشاری می کند .

زهرا شفیعی از شاگردان آقای محمد علی طاهری: قاضی از ما امضا گرفت تا بدون هیچ گونه حکم ظالمانه ای آزاد شویم اما حکم زندان و شلاق  صادر کرد! (زهرا شفیعی عضو کمپین کوج به زندان بوده و خود را داوطلبانه به زندان معرفی کرده است).

مسئولان از انتقال « پگاه ضیاء» از شاگردان محمد علی طاهری به دادسرای فرهنگ و رسانه سرباز زدند این در حالیست که پیش از این نیز مقامات قضایی اجازه مطالعه پرونده وی را به وکیل مدافع وی نداده اند .

ما اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان با استناد به مواد10, 18, 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر ضمن محکوم نمودن اینگونه اقدامات غیرانسانی، خواهان آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و عقیدتی و برقراری کلیه مواد حقوق اعلامیه جهانی حقوق بشر، احترام و حفظ حقوق شهروندی و حرمت تمامی افراد باورمند به عقاید و مذاهب گوناگون در ایران می باشیم.

797

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

    کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان

ماده 10: هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی ، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند. ماده 18: هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه ، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگر اندیشی، آیین و ابراز عقیده چه به صورت تنها، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک ، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است. ماده 19: هر انسانی محق به آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است .

Be Sociable, Share!