بی توجهی دولت به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم/ مجلس جبران کند

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۱۰/۹

فاطمه دانشور

رئیس کمیته اجتماعی شواری شهر تهران با اشاره به اینکه در لایحه دولت برای برنامه ششم توسعه اشاره مستقیمی به بحث کاهش آسیب های اجتماعی نشده است، خواستار توجه مجلس به این موضوع شد.

فاطمه دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش تعداد زنان کارتن خواب در شهر تهران، اظهار کرد: متاسفانه آمارهایی که اعلام می شود نشان می دهد تعداد زنان کارتن خواب رو به افزایش است و در صورتی که دولت و شهرداری ورود جدی نداشته باشند در آینده  تعداد آنها بیشترمی شود.

وی با بیان اینکه سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید در بحث زنان سرپرست خانوار و همچنین کودکان کار و خیابانی برنامه های ویژه داشته باشند،گفت:  کمیته امداد و بهزیستی هر یک وظایفی در جامعه به عهده دارند و می توان با ورود جدی از افزایش آسیب ها جلوگیری کنند.

دانشور در ادامه با اشاره به محل هایی تحت عنوان گرمخانه برای افراد بی پناه و جامانده در راه، خاطر نشان کرد: متاسفانه محل های مناسبی برای زنان دیده نشده است که امیداواریم شهرداری تهران تمهیداتی را برای این موضوع در فصل سرما داشته باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت در این زمینه اشاره مستقیمی به بحث کاهش آسیب ها نشده است که امیداواریم در تصویب این برنامه نمایندگان مجلس تمهیدات لازم را اتخاذ کنن