مسئولانی که از فقرا خسته شده‌اند آنها را به دریا بریزند و خیال خود را راحت کنند/ ثروت 5 وزیر میلیاردر دولت برای ساماندهی کارتن خواب‌ها کافی است

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۱۰/۸

خبرگزاری فارس: مسئولانی که از فقرا خسته شده‌اند آنها را به دریا بریزند و خیال خود را راحت کنند/ ثروت 5 وزیر میلیاردر دولت برای ساماندهی کارتن خواب‌ها کافی است

پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: وقتی پیشنهاد عقیم سازی زنان کارتن خواب را می‌دهند یعنی باید این افراد را محو کنیم. اگر خیلی ناراحت هستند آنها را جمع کنند و در یک دریاچه یا اقیانوس بریزند و خیال خودشان را راحت کنند.

عشرت شایق در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: انقلاب ما بر مبنای ایت و روایات شکل گرفت یکی از مسائلی که حضرت امان فرمودند این بود که ولی نعمتان ما همین پا برهنه‌ها هستند کوخ نشینان را باید در یابیم و کاخ، کاخ نشینان باید بر سر آنها هوار شود. اما متأسفانه برخی مسئولان از سال‌های گذشته روحیه اشرافی گری را وارد کردند تا به مرحله‌ای رسیده که نهادینه کردند این موضوع را و هم اکنون حق خود می‌دانند که بهتر از دیگران بخرند، بهتر از آنها بپوشند و از خودروهای گران قیمت تا ویلاهای آنچنانی را حق خود می‌دانند.

وی ادامه داد: شیوه زندگی برخی از مسئولان تغییر کرده و سبک زندگی آنها اشرافی و تجملاتی شده است از این مسئولان نمی‌توان انتظار داشت که به فکر کوخ نشینان باشند و این انتظار عبث و بیهوده است اما چون مسئولیت دارند و صاحب منصب هستند و چون در جایی که نشسته‌اند آن محل قدرتی است برای خدمت به مردم و برای احیای حق کوخ نشینان، آنها از این جامعه و از تمام انفال این جامعه و ثروت‌هایی مانند نفت و معادن سهم دارند پس مسئولان باید به دنبال احقاق حق آنها باشند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی تصریح کرد: در گذشته نیز بحث‌هایی در مورد عقیم سازی زنان کارتن خواب از سوی معاون رئیس جمهور مطرح شد که در واقع ریشه در کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان داشت نوع نگاهی که دارند متأسفانه از همین کنوانسیون‌های بی مبنا نشأت می‌گیرد کسانی که قدرت و قانون را به دست دارند و به تعبیری ریش و قیچی را در دست دارند چرا نباید اهتمامی برای حل مشکلات مردم کم بضاعت و کارتن خواب‌ها داشته باشند چون جهان بینی آنها تغییر کرده است.

شایق اظهار داشت: برخی از دولتمردان چون اعتقاد دارند باید نجومی بگیرند و نجومی خرج کنند که باید پاسخگو باشند، حق این مردم است که خوب زندگی کنند چون دین ما فرموده است، اگر تولید داخلی پا بگیرد و اشتغال رونق داشته باشد دیگر ماجراهایی مانند نصیر آباد و کارتن خوابی به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: کسی که پیشنهاد عقیم سازی زنان کارتن خواب را می‌دهد یعنی باید این افراد را محو کنیم. اگر خیلی ناراحت هستند آنها را جمع کنند و در یک دریاچه یا اقیانوس بریزند و خیال خودشان را راحت کنند.

شایق افزود: 4 سال از سکانداری معاونت امور زنان می‌گذرد معاونتی که در کابینه دولت عضو است و هر روز با وزرای دولت سر و کار دارد یعنی توانایی این را ندارد کار مفیدی برای زنان انجام دهد، متأسفانه نه برای بیمه زنان خانه دار کاری انجام دادند نه اقدامی برای زنان سرپرست خانوار انجام داده‌اند، نه مشاغل خانگی و نه قانون تسهیل ازدواج جوانان چه قدر قانون‌هایی داریم که هیچکدام عملیاتی نشده است تنها با برخی افراد نشست و برخاست می‌کنند که بعدا مشخص می‌شود آنها هم جاسوس هستند.

وی تصریح کرد: اجلاس‌هایی را در حوزه زنان برگزار می‌کنند که در آن اجلاس حرف بیگانگان را می‌زنند متأسفانه برخی مسئولان به دنبال اهدافی هستند که دیگر نمی‌توانند اهداف خود را پنهان کنند با وجود اینکه پایان عمر دولت است بازهم دیر نیست و اگر اهتمام بورزد و به عنوان مثال 55 نفر از وزرای میلیاردر که در گذشته یک مسئول ساده بودند و هم اکنون میلیاردر شده اند اگر ثروت خود را خرج کنند دولت می‌تواند این کارتن خواب‌ها را ساماندهی کند، اگر همین آقایان چهار واحد از ویلاهای خود را در داخل و خارج از کشور بفروشند می‌توانند کارتن خواب‌ها را ساماندهی کنند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان راه خود را گم کرده‌اند با شعار دادن نمی‌توان کاری را پیش برد باید یک جا کرکره شعار را پایین بیاورند و در همین مدت کوتاه راه بیفتند و عملیات اجرایی انجام دهند و اگر اراده وجود داشته باشد چون ثروت ان را هم داریم می‌توانند اما متأسفانه نکته مهم اراده‌ای است که وجود ندارد.

شایق افزود: صحبتی که معاون رئیس جمهور در مورد کارتن‌خواب‌ها مطرح کرد آنقدر کوتاه فکرانه و کوتاه بینانه است که آدم به هیچ نحوی نمی‌تواند آن را درک کند، بحث عقیم سازی زنان کارتن خواب رسمیت دادن به زنان روسپی بود هیچکس حق ندارد برای مردم فقیر، کم بضاعت و ناتوان مالی تصمیم گیری کند حتی در مورد تولید نسل آنها نیز هیچ مسئولی حق ندارد دخالت کند، مسئولان اگر اهتمام داشته باشند هم اکنون هم برای اقدام دیر نیست البته اگر اهتمامی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/