فقرا از «له شدن» زیر چرخ‌های توسعه به «گورخوابی» رسیدند/ چه کسی پیشنهاد «عقیم سازی» کارتن‌خواب‌ها را داد؟

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۱۰/۸

خبرگزاری فارس: فقرا از «له شدن» زیر چرخ‌های توسعه به «گورخوابی» رسیدند/ چه کسی پیشنهاد «عقیم سازی» کارتن‌خواب‌ها را داد؟

هنوز سیاست‌های دولت سازندگی درباره اینکه فقرا و بی‌خانمان‌ها لاجرم زیر چرخ‌های توسعه باید له شوند فراموش نشده که در دولت تدبیر و امید، راهکار عقیم‌سازی آنها به میان آمده و امروز، آوازه گورخوابی بی‌خانمان‌هایمان آبرویمان را در دنیا به حراج گذاشته است.

خبرگزاری فارس – گروه جامعه: همیشه در جوامع مختلف عده‌ای هستند که به دلایل متعددی از بیماری گرفته تا اعتیاد و ورشکستگی و… در دایره فقر و بی‌خانمانی دست و پا می‌زنند اما آنچه خط تمایز بین این فقرا می‌شود نوع مواجهه با آنها در جوامع گوناگون است، مواجهه‌ای که در کشور ما بنا به دولت‌های مختلف، شکل و شمایل مختلفی دارد.

آنها که دولت سازندگی را به یاد می‌آورند اظهاراتی از این دست را هم خوب به یاد دارند که فقرا لاجرم زیر چرخ‌های توسعه باید له شوند که عده‌ای هم شدند! اما در دولت تدبیر و امید، سیاستگذاری‌ها برای بی‌خانمان‌ها و فقرا فراتر از له شدن رفته و نسل آنها قرار است برچیده شود، برچیده شدنی که نه با دست‌گیری‌ و حمایت باشد بلکه با عقیم سازی و قیچی کردن نسل آنها همراه است.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری چندی پیش از بررسی طرحی خبر داد که بر اساس آن باید زنان کارتن خواب «عقیم» شوند تا از میزان هزینه‌ها و خطرات آنها کاسته شود!