بسیج ذیل تفکر هیچ جریان خاصی نیست/ اتکای بسیج به سیستم اطلاعات چند ده‌میلیونی

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۰۹/۰۶

خبرگزاری فارس: بسیج ذیل تفکر هیچ جریان خاصی نیست/ اتکای بسیج به سیستم اطلاعات چند ده‌میلیونی

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج در ذیل و در دامنه و مدار تفکر هیچ جریان خاصی نیست، گفت: بسیج مروج گفتمان انقلاب اسلامی است که ریشه این گفتمان در تفکر و اندیشه ولی‌فقیه نهفته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در برنامه تلویزیونی متن حاشیه به مناسبت هفته بسیج، در پاسخ به این سؤال مجری که برخی می‌گویند بسیج بر اساس خط و مشی یک گروه خاصی رفتار می‌کند، آیا این مطلب را درست می‌دانید یا خیر، اظهار داشت: بسیج بسیار عظیم‌تر از هر جریان سیاسی در جامعه ما است. یعنی بسیج در ذیل و در دامنه و مدار تفکر هیچ جریان خاصی نیست، بسیج مروج گفتمان انقلاب اسلامی است که ریشه این گفتمان در تفکر و اندیشه ولی‌فقیه نهفته است.

وی افزود: بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان با تمام ظرفیت خود به صحنه می‌آید کدام یک از جریانات سیاسی کشور ما یک نظام فکری سازمان‌یافته و فعالی در عرصه جدال فرهنگی با قدرت‌های بزرگ برای جلوگیری از غربی‌سازی جامعه ما انجام می‌دهند که بسیج این کارکرد را دارد و آیا این کارکرد جزو کارکردهای جریانات سیاسی است؟

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی اصل گسترده و نوینی را بسیج گشوده، ‌لذا آیا در جریانات سیاسی به چنین موضوعی فکر می‌کند؟ بسیج در عرصه رسانه و فضای مجازی دارای فتوحات گسترده‌ای در همین گام‌های اولیه بوده در حالی‌که چنین بخش از کارکردی اصلاً به جریانات سیاسی ربطی ندارد.

سردار سلامی تصریح کرد: بسیج به هیچ حزب و جریانی وابستگی ندارد. آنهایی که چنین شبهات و ابهاماتی را مطرح می‌کنند، هدفشان این است که بسیج را از کارکرد و خاصیت سیاسی انقلابی بیاندازند. هدف دیگری ندارند جز اینکه دستان بسط‌‌یافته بسیج در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی، فرهنگی و عملکرد اقتصاد مقاومتی و هنر ببندد. برای اینکه این مؤلفه‌های متنوع حرکت بسیج را در درون یک عملیات روانی سرسخت حبس کنند و کارکرد این نیروی عظیم انقلابی را از بین ببرند و مسیر توسعه نفوذ تفکرات خودشان را در جامعه باز کنند، معمولاً به بسیج چنین اتهاماتی را می‌زنند.

وی تأکید کرد: بسیجیان صاحب یک منطق سیاسی بسیار قوی هستند، منطق سیاسی بسیج همان منطق سیاسی انقلاب اسلامی است، نه اینکه بسیج فاقد کارکرد سیاسی است، زیرا بسیج دارای خط اثر سیاسی است و هرگاه سیاست‌های انقلاب اسلامی در معرض خطر قرار بگیرد، طبیعتاً وارد میدان می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه سیاسی هم وجود دارد، گفت: اگر مسئولان نظام به‌نحوی از خطوط سیاسی انقلاب اسلامی زاویه بگیرند، بسیج قطعاً در مقابل این زوایا می‌ایستد، بسیج دانشجویی رسالت خودش را در تنویر افکار دانشجویان انجام می‌دهد.

سردار سلامی تأکید کرد: بسیج نهادی است که هم انتقاد می‌کند و هم امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسیر را نشان می‌دهد، تشویق می‌کند و در عین حال نسبت به انحرافات و اشکالاتی هم که وجود دارد، جامعه را آگاه می‌کند.

وی گفت: بسیج نهادی نیست که سرک‌های بی‌موردی در فضاهای مدیریتی کشور بکشد یا اینکه یک نهاد مداخله‌گری باشد که بخواهد روندهای جریان عمومی را در کشور مختل کند، هرچند بسیج متکی به یک سیستم اطلاعات چند ده‌میلیونی است، با این حال بر اساس اطلاعات موثقی که دریافت می‌کند، عمل می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سؤال که با توجه به شهادت تعدادی از هم‌وطنان‌مان در حادثه تروریستی حله عراق سپاه در واکنش به این اقدام چه تدابیری اندیشیده است، اظهار داشت: نبرد علیه تروریست‌ها در جبهه‌های وسیع جریان دارد، اینها در حقیقت عناصر میدانی آمریکا، برخی کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و بخشی از متحدین منطقه‌ای آمریکا مخصوصاً رژیم آل‌سعود هستند.

وی در ادامه افزود: همان‌طور که شما می‌دانید جنگ در لبنان، سوریه، عراق، یمن و در بخش‌های دیگری از بلاد اسلامی جریان دارد و در هر صورت همه می‌دانند حمایت‌های مستشاری و معنوی نظام ما از جریان مقاومت در جهان اسلام از نظام‌های مشروعی که امروز در جهان اسلام مستقر هستند و علیه سیاست قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای می‌جنگند،‌ این حمایت‌ها یک واقعیت است.

سردار سلامی تأکید کرد: پاسخ آنها در میدان جنگ داده خواهد شد و این عملیات‌های کور و بی‌نتیجه و جنایت‌کارانه و خارج از قواعد انسانی، واکنشی به شکست‌هایی بوده که تروریست‌های تکفیری و حامیان رسمی آنها از جبهه وسیع مقاومت اسلامی که الهام‌یافته از انقلاب اسلامی است، خورده‌اند.

وی تأکید کرد: پاسخ آنها در میدان‌های جنگ فعال کنونی به‌خوبی داده خواهد ش