اعتراض بیش از ۱۵۰۰ نفر در شش تجمع صنفی مختلف در کشور

فرستنده خبر خانم لیدا اشجعی ۱۳۹۵/۰۸/۰۹

tajamoat eterazi

خبرگزاری هرانا ـ روز گذشته بیش از بیست نفر از رانندگان خودروهای حمل آب شیرین در زاهدان در اعتراض به گران شدن قیمت آب شیرین تجمع کردند. حدود ۱۱۸  تن از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود ، امروز یکشنبه (۹ آبان ماه) در مقابل پایگاه میراث فرهنگی ارگ دست به تجمع زدند. شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی هما صبح امروز در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع اعتراضی تشکیل دادند. هم‌چنین صبح امروز چند صد نفر از بازنشستگان صندوق فولاد مقابل وزارت کار تجمع کردند. تجمع بیش از ۱۰۰۰ نفر از شرکتی‌های مخابرات مقابل مجلس شورای اسلامی، عصر امروز نیز ادامه داشته است. از سوی دیگر جمعی از مربیان پیش دبستانی از عصر امروز به دنبال عدم تعیین تکلیف خود در استخدام در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز گذشته (هشتم آبان) حدود بیست خودرو حمل آب شیرین در زاهدان مقابل سازمان صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

این تجمع کنندگان که بیش از بیست نفر بودند، به گران شدن قیمت آب شیرین اعتراض کردند.

از قرار معلوم، درچندماه گذشته قیمت هرتانکر آب شیرین در زاهدان از ۷ هزارتومان به ۲۰هزارتومان افزایش یافته است.

گفتنی است در بخش‌های مختلف شهر زاهدان آب لوله کشی قابل شرب نیست و مردم از تانکرهای حمل آب شیرین، آب می‌خرند.

تجمع کارگران ارگ قدیم بم از سر گرفته شد

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران پروژه مرمت مجموعه ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود ، امروز یکشنبه (۹ آبان ماه) در مقابل پایگاه میراث فرهنگی ارگ تجمع کردند.

شماری از این کارگران افزودند: “حدود ۱۱۸ نفر هستیم که از پایگاه میراث فرهنگی بم بیش از سه ماه مزد معوقه پرداخت نشده طلبکاریم  و با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی تا این لحظه از میان مسئولان سازمان میراث فرهنگی هیچ کس حاضر نشده تا به این وضعیت  رسیدگی کند”.

بصورت مشخص این کارگران می گویند آنان دست‌کم از سال ۸۲ تاکنون برای اجرای پروژه مرمت این مجموعه فرهنگی به استخدام پایگاه میراث فرهنگی ارگ در آمده‌اند و در همین رابطه هنوز بابت بخشی از مزایای مزدی سه ماه گذشته از کارفرما طلبکارند.

به گفته آنان پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی  را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

تجمع کارگران هواپیمایی هما مقابل ساختمان وزارت راه

به گزارش ایلنا، شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی هما صبح امروز در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

شماری از کارکنان وکارگران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز یکشنبه (۹ آبان ماه) در اعتراض به پایین بودن بودن میزان دستمزد خود، مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در تهران تجمع کردند.

این کارگران با بیان اینکه همه ما خواهان افزایش حقوق و دستمزدهایمان هستیم و از دولت و مجلس می‌خواهیم که به وضعیت ما رسیدگی کنند در ادامه افزودند: “با وجود آنکه پیش از این نیز طی یک نوبت در اعتراض به پایین بودن دستمزد هایمان مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده ایم اما به دلیل بی توجهی نمایندگان مجلس به این موضوع تصمیم گرفتیم تا امروز اعتراض خود را به مقابل ساختمان وزارت راه ببریم”.

به گفته آنان امروز از همه بخش‌های ایران‌ایر شامل بخش کارگری تا بخش فنی، مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی حاضر شده ایم تا پیام‌ خود را به گوش مسئولان بالادستی خود در وزارت راه برسانیم.

آنان با اشاره به اینکه از تقریبا سال ۸۷ قرارداد کاری همه کارکنان وکارگران به صورت‌ مستقیم‌ با ایران ایراست، افزود: “این اتفاق زمانی افتاد که هواپیمایی ایران ایر نیز هماننند سایر ارگان‌های دولتی بر اساس ببخشنامه معاونت نیروی انسانی دولت قبلی مبنی برحذف شرکت‌های پیمانکاری نیرو های پیمانکاری خود را قرار داد مستقیم کرد”.

به ادعای آنان شرکت هواپیمایی هما بعد از بستن قرار داد کار مستقیم با آنان همه سوابق قبلی آنان را حذف کرده ودر حال حاضر اکثرکارکنان و کارگرانی که در بین آنان کارگرانی با سوابق ۲۳ سال هستند به دلیل پایین آمدن سوابق کاریشان سطح دستمزدی  های آنان نیز ما تا حد کارآموز، نزول یافت.

به گفته آنان  این در حالی است که هواپیمایی همازمانی که با کارکنان خود قرار داد مستقیم منعقد کرد وعده داده بود که  سوابق قبلی ما  را  حفظ کند اما اینطور نشد.

آنان در ادامه درباره میزان دریافتی خود از شرکت هواپیمایی هما گفته اند: “بخش کارگری‌ حداکثر‌ ماهیانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و فعالان بخش‌های کارمندی و فنی هما حداکثر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند”.

به گفته آنان در میان معترضین کارگرانی از  بخش فنی و تخصصی هما نیز در تجمع امروز حضور دارند که دستمزد انان نیز همانند سایرین به صورت حداقلی پرداخت می شود ،این  در حالی که باید همین افراد تمرکز فکری در جهت چک‌ها، تعمیرات و نگهداری هواپیماها دقت کافی برای ارتقاء ایمنی پرواز داشته باشند و این موارد با هم جور نیست.

صبح امروز؛ بازنشستگان فولاد مقابل وزارت کار تجمع کردند

به گزارش ایلنا، صبح امروز چند صد نفر از بازنشستگان صندوق فولاد مقابل وزارت کار تجمع کردند.

جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد در تماس با ایلنا از تجمع امروز صبح خود خبر دادند.

از قرار معلوم، چند صد نفر از بازنشستگان سراسر کشور به تهران آمدند و از ساعت ۸ صبح مقابل وزارت کشور تجمع کردند.

بازنشستگان فولاد خواسته‌های خود را اجرای تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین نامه استخدام شرکت ملی فولاد مبنی بر همسان‌سازی مستمری بازنشستگان این صندوق، پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان و مخالفت با بحث ادغام در تامین اجتماعی عنوان کردند.

ظاهرا نمایندگانی از جانب معترضین انتخاب شده‌اند و با مسئولان وزارت کار و صندوق بازنشستگی در محل وزارت کار، مشغول مذاکره هستند.

ادامه تجمع شرکتی های مخابرات؛ نمایندگان وعده پیگیری دادند

به گزارش ایلنا، تجمع کارکنان شرکتی مخابرات مقابل مجلس عصر امروز هم ادامه داشته است. برخی از نمایندگان مجلس به معترضین وعده دادند که بخشی از مطالبات آنها را دنبال می‌کنند.

تجمع بیش از هزار نفر از شرکتی‌های مخابرات مقابل مجلس شورای اسلامی، عصر امروز نیز ادامه داشته است.

معترضان می‌گویند قرار است معاون وزیر ارتباطات در جمع آنها حضور یابد.

علاوه بر این، به گفته معترضان، امروز برخی از نمایندگان مجلس از جمله علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس در جمع معترضان حاضر شده اند.

 این نمایندگان به کارکنان شرکتی مخابرات حاضر در تجمع گفته‌اند قانونی جهت انعقاد قرارداد مستقیم با شما وجود ندارد، اما به جد به دنبال اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تامین امنیت شغلی شما هستیم.

در پی عدم تعیین تکلیف مربیان؛ تحصن شبانه مربیان پیش دبستانی در مقابل استانداری گلستان

به گزارش کلاس بیست، استانداری گلستان بار دیگر در یک ماه اخیر شاهد سومین تجمع مربیان بود.

جمعی از مربیان پیش دبستانی از عصر امروز به دنبال عدم تعیین تکلیف خود در استخدام در مقابل استانداری گلستان تجمع کردند.

آزاد، نماینده مربیان گفت:خوشبختانه استادارو «علی اصغر طهماسبی» معاون سیاسی امنیتی ایشان در جمع ما حضار شدند و قرار شد سه شنبه ساعت ۴:۳۰به همراه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و جناب طهماسبی جلسه ای در استانداری برای تعیین تکلیف مربیان جامانده از ماده ۱۷ قانون استخدام پیش دبستانی ها برگزارشود.