تجمع کارگران و پرسنل بخش خصوصی مخابرات در مقابل مجلس

فرستنده خبر خا نم لیدا اشجعی ۹۵/۰۸/۰۹

• تجمع کارگران و پرسنل شرکتی مخابرات در مقابل مجلس صورت گرفت بدون نتیجه ای عملی پایان گرفت و این کارگران اعلام کردند همچنان درتهران خواهند ماند و صبح فردا بار دیگر تجمع شان را از سر خواهند گرفت ...


اتحادیه آزاد کارگران ایران: تجمع کارگران و پرسنل شرکتی مخابرات که با فراخوان قبلی آنان در مقابل مجلس صورت گرفت بدون نتیجه ای عملی پایان گرفت و این کارگران اعلام کردند همچنان درتهران خواهند ماند و صبح فردا بار دیگر تجمع شان را از سر خواهند گرفت.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در این تجمع که از ساعات اولیه صبح آغاز شد بتدریج کارگران و پرسنل مخابرات از سراسر کشور به آن پیوستند و در ساعاتی تعداد شرکت کنندگان در این اعتراض کارگری به بیش از دو هزار نفر رسید.

این تجمع بزرگ، امروز در حالی صورت گرفت که شرکت مخابرات برای جلو گیری از آن، پیشاپیش طی ابلاغیه ای در استانهای مختلف کشور اقدام به لغو مرخصی کارگران و پرسنل شرکتی از نهم تا سیزدهم آبان کرده بود. با این حال علاوه بر شرکت تعداد بیش از دو هزار نفر در این تجمع، بخشهایی از کارگران و پرسنل شرکتی نیز که موفق به شرکت در این اعتراض بزرگ نشده بودند در برخی نقاط کشور بر سر کارهای خود حاضر نشدند.
بنا بر این گزارش، در پی این تجمع بزرگ کارگری، حدود ده نفر از نمایندگان مجلس در میان تجمع کنندگان حاضر شدند و برخی از نمایندهای کارگران نیز برای مذاکره به مجلس فراخوانده شدند اما این مذاکرات نتیجه ای عملی در بر نداشت و هیچ یک از مسئولین شرکت مخابرات نیز حاضر به حضور در مجلس و پاسخگوئی به اعتراضات کارگران و پرسنل شرکتی مخابرات کشور نشدند.
در مذاکرات نماینده های مجلس با کارگران، همه آنان اذعان کردند شرکت مخابرات قانون را نقض کرده است و باید خسارت نقض چندین ساله قانون به کارگران و پرسنل شرکتی مخابرات کشور پرداخت شود. همچنین نمایندگان مجلس با اعلام اینکه قانونی برای انعقاد قرارداد مستقیم وجود ندارد، وعده رسیدگی به دیگر خواستهای کارگران منجمله اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را مطرح کردند و نهایتا مقرر شد برای رسیدگی مقدماتی به خواستهای آنان، فردا جلسه ای در مجلس شورای اسلامی با حضور نماینده های شرکت مخابرات، تعدای از نماینده های مجلس و نمایندگان کارگران برگزار شود.
بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال تعطیلی مجلس و با اصرار نیروی انتظامی، ساعت ۴ بعد از ظهر، کارگران شرکتی مخابرات به تجمع خود پایان دادند و از آنجا که به هیچ نتیجه عملی برای دستیابی به خواستهایشان نرسیدند اعلام کردند از ساعت هفت صبح فردا تجمع خود را در مقابل مجلس آغاز خواهند کرد و تا حصول نتیجه موثر به تجمع شان در مقابل مجلس پایان نخواهند داد. بنا بر اظهار شرکت کنندگان در تجمع امروز، قرار است فردا صبح نیروهای شرکتی بیشتری از مخابرات نقاط مختلف کشور به این تجمع بپیوندند.

بنا بر خبر دیگری نیز که به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی با تهدید به اخراج، اقدام به تهیه لیستی از کارگران شرکتی کرده است که امروز به هر دلیلی در مرخصی بودند.

خواستهای مهم کارگران و پرسنل شرکتی مخابرات کشور، تبدیل وضیعت، حذف شرکتهای واسطه ای و پیمانکاری و انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، امنیت شغلی و بهبود وضعیت معیشتی شان است.