طرح شعارها و وعده‌ها برای جلب آرای زنان در انتخابات آتی آغاز شده است

فرستنده خبر خا نم لیدا اشجعی ۹۵/۰۸/۰۹

خبرگزاری فارس: طرح شعارها و وعده‌ها برای جلب آرای زنان در انتخابات آتی آغاز شده است

یک کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه استفاده معاونت امور زنان ریاست جمهوری از کلمه عدالت جنسیتی پوششی است که در قالب آن اهداف برابری جنسیتی را دنبال می‌کنند، گفت:‌ بازی با کلمات از سوی مسئولان شروع شده و شعارها و وعده‌ها به وسط صحنه آمده است چون ‌آرای زنان را برای انتخابات پیش رو لازم دارند.

توران ولی مراد در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اطلاعیه‌ای که اخیراً از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری منتشر شده است، گفت: استفاده از کلمه عدالت جنسیتی برای معاونت امور زنان و خانواده یک فرم ظاهری است، اگر از منظر اسلامی بخواهیم به موضوع بنگریم یکی از اصول اسلامی عدل است و این عدل در حوزه اجتماعی به حوزه زنان هم کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان پکن سال 74، جمعی که از ایران در آنجا حاضر بودند تلاش کردند که کلمه عدالت جنسیتی به جای برابری جنسیتی گذاشته شود، اما معاون امور زنان دولت یازدهم از عدالت جنسیتی صحبت می‌کند اما در عمل سیاست‌ها، برنامه‌ها، طرح‌ها و در گفت‌و گوها و شعارها، برابری جنسیتی دنبال می‌شود. مولاوردی تا پیش از انتصاب در سمت معاون امور زنان همواره از برابری جنسیتی استفاده می‌کرد حتی بعد از اینکه در سمت معاون رئیس جمهور قرار گرفت باز هم از کلمه برابری استفاده می‌کرد تا زمانی که مقام معظم رهبری در مورد نگرش فمینیستی و اینکه ما باید در مقابل این نگرش موضع بگیریم صحبت کردند و به صورت مشخص از آن به بعد کلید واژه مولاوردی به جای برابری عدالت شد.

این کارشناس مسائل زنان اظهار داشت: جریان فمینیستی که ریشه در جریان سکولار دارد و آن هم ریشه در تقابل با نظام اسلامی دارد و اسلام را برای اداره و ادامه جامعه قبول ندارند و دین را موضوعی فردی و شخصی می‌دانند آنها به کلمه برابری جهت دادند و در آموزش‌هایی هم که هم اکنون برای کاندیداهای مورد نظرشان برای انتخابات شورای شهر می‌دهند نشان می‌دهد که در حال حاضر جریان‌سازی هستند که در تمام مباحث، مفهوم برابری آموزش داده می‌شود حتی در مقالات و سمینارها و خوراک فکری که برای کاندیداها می‌فرستند به وضوح دیده شده است که به ظاهر کلمه عدالت را به کار می‌برند اما این کلمه را معادل برابری جنسیتی به کار می‌برند.

ولی مراد تصریح کرد: اشکال از نیروهایی است که با چارچوب و نگرش اسلامی در حوزه تحقق عدالت در حوزه نظام و در حوزه اثباتی کار نمی‌کنند و از آن طرف فعالان و جنبش زنانی‌ها کار سیاسی می‌کنند و اصلاح‌طلبان هم چون از فمینیست‌های وطنی تا اپوزیسیون خارج از کشور مرزی ندارند و در کنار هم هستند و به یکدیگر به عنوان فرصت نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از عدالت جنسیتی برای معاونت زنان ریاست جمهوری تنها یک پوشش ظاهری است، و بهتر است بگویند منظور از آنها برابری جنسیتی چیست؟ ما نباید اجازه بدهیم کلمه عدالت را هم مانند سمت معاونت به هدر بدهند، اینکه معاونت برای عدالت یا برابری اطلاعیه می‌دهد، این یک بازی است و دوباره با نزدیک شدن به انتخابات بازی خود را شروع کرده‌اند.

این کارشناس امور زنان افزود: کما اینکه در سال 93 قبل از انتخابات مجلس همه جا همایش و نمایش و گفت‌و گو و مصاحبه و نشست بود که بگویند ما به زن‌ها اهمیت می‌دهیم در حالی که معاونت زنان باید برای زنان کار کند در حالی که تا کنون طی این سال‌ها نه لایحه‌ای را مصوب کرد و نه طرحی که در شأن و جایگاه معاونت امور زنان باشد را اجرایی کرده است. بازی با کلمات از سوی مسئولان شروع شده است و شعارها و وعده‌ها به وسط صحنه آمده است چون ‌آرای زنان را برای انتخابات پیش رو لازم دارند.

انتهای پیام/