سن گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف به 13 سال رسیده است/مسئولان الگوسازی کنند

فرستنده خبر خانم زرین تاج الیاسی ۱۳۹۵/۸/۸

خبرگزاری فارس: سن گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف به 13 سال رسیده است/مسئولان الگوسازی کنند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: معرفی الگوهای مناسب برای نوجوانان یکی از وظایف اصلی مسئولان و دستگاه های مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری فارس، الهه راستگو  همزمان با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا و عطر افشانی مزار این شهید بزرگوار  به بیان  نقش آفرینی نوجوانان در هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و اظهارداشت: 36 هزار دانش آموز شهید و مفقود الاثر و تعداد بی شماری جانباز و آزاده محصل در این دوران بیانگر نقش موثر این قشر از جامعه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و براین اساس لازم است این الگوهای اخلاقی و مجاهد بیشتر به دانش آموزان معرفی شوند.

وی تصریح کرد: این افراد با گذشت از تمام لذتهای مادی و معنوی به صیانت از ارزشهای انقلاب پرداختند که جانفشانی و رشادت آنها هیچگاه فراموش نخواهد شد.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران  به جنگ نرم دشمن و برنامه ریزی گسترده برای انحراف این نیروی عظیم درکشور اشاره کرد و گفت: سن اعتیاد و گرایش به بسیاری از رفتارهای ناهنجار در جامعه کاهش یافته و این مسئله یعنی همزمان با برنامه ریزی دشمن جهت انحراف از ارزشها ی اسلامی -ایرانی آنچنان که باید برنامه ریزی نکرده‌ایم.

راستگو از آسیبهای ناشی از فضای مجازی و ترویج فرهنگ منحط غربی و بسیاری از ارتباطات نامتعارف به دنبال آن، به عنوان یکی از مشکلات امروز جامعه یاد کرد و افزود:  امروز بزرگترین ضربه به نظام ازناحیه ی همین اتاق های گفتگو در فضای مجازی وارد می شود و اعتیاد به اینترنت در کنار اعتیاد به مواد صنعتی و سنتی خسارتی را به جامعه تحمیل می کند که درصورت عدم ارائه راهکار هرگز قابل جبران نخواهد بود.

وی به تغییر سبک زندگی خانواده ها در سایه استفاده سوء از شبکه های مجازی اشاره کرد و اظهارداشت: لزوم توجه ویژه خانواده ها به نوجوانان و برنامه ریزی آموزش و پرورش برای معرفی الگوی منایسب به آنان ضروری است.

سن گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف به 13 سال رسیده است

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سن گرایش به مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف مطابق آمارهای گزارش شده  به 13 سال رسیده افزود: موضوعات بیان شده واقعیت تلخ جامعه امروز است و با انکار قطعا قابل درمان نخواهد بود.

راستگو  با تاکید بر لزوم سیاستگذاری و پذیرش واقعیات موجود از سوی مسئولین  یکی از دلایل  گرایش نسل جدید به تفریحات کاذب را خلا های موجود در حوزه رفاهی خانواده ها دانست و افزود: عدم پیش بینی و سیاستگذاری در حوزه رفاه و گردشگری از یک سو و چالش های اقتصادی خانواده ها از سوی دیگر سبب شده تا نوجوان لذت بخش ترین تفریح ارزان یعنی شبکه های انحرافی مجازی ، دوستی های خیابانی و  اعتیاد را انتخاب و اولویت نخست خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه انکار واقعیات و عدم بیان آمارهای احصاء شده مانع از آگاهی خانواده ها از  حقیقت و  رفتار بر اساس آن شده تاکید کرد: قطعا خانواده ای که از این موضوعات آگاه باشد به شیوه ای  دیگر از  نوجوان خود مراقبت کرده و بیان برخی مسائل را  که تا پیش از این نادرست می دیده به فرزند خود گوشزد می کند چراکه در سایه ی آگاهی بخشی به نوجوان می توان از بسیاری از خسارتها و آسیب های اجتماعی ممانعت کرد.

کاهش سن خودکشی و  افزایش آمار آن در بین دانش آموزان

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران کاهش سن خودکشی و  افزایش آمار آن در بین دانش آموزان را  به دلیل مواجهه آنان بابسیاری از مسائل  و ناشی از آگاهی لازم و مهارت حل مسئله پس از آن دانست و گفت: آموزش و پرورش ضمن برنامه ریزی برای آموزش والدین و شفاف سازی براخی واقعیات غیر قابل باور برای آنان باید دانش آموزان را نیز از خطرات درکمینشان آگاه کند.

انتهای پیام/