گزارشی از آخرین وضعیت آفرین چیت ساز پس از بازگشت به اوین

فرستنده خبر خانم دلارام درهشویی ۱۳۹۵/۰۷/۰۷

afarin chitsaz

خبرگزاری هرانا ـ آفرین چیت‌ساز ستون‌نویس روزنامه ایران که سال گذشته با اتهاماتی امنیتی بازداشت شد، این روزها در بند زنان زندان اوین در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، آفرین چیت‌ساز که به تازگی عمل زانو را پشت سر گذاشته بر اساس تجویز پزشک او تا ۵۰ روز بعد از عمل نباید از پله استفاده می‌کرد. این روزنامه‌نگار پس از بازگشت به زندان با مشکلات زیادی هنگام بالا رفتن از پله‌های بند روبه رو است.

آفرین چیت‌ساز در سناریوی «نفوذ» توسط سپاه، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

اردیبهشت امسال مریم آزادپور، مادر چیت‌ساز به بی‌بی‌سی گفته بود: “در حالی که چشمانش بسته بوده، با بطری آب او را زده‌اند تا اقرار بگیرند”.

او گفته بود: “شش ماه صدایمان درنیامد. هر کاری کردند احترام گذاشتیم و گفتیم به واقعیت‌ها پی می‌برند و آنچه که ساخته و پرداخته ذهنشان است اصلاح می‌کنند. حالا این حکم را دادند که اصلا حق نبود، ولی حق نداشتند بچه مرا کتک بزنند. گفت ضربه‌هایی به او زده‌اند که از همان لحظه تپش قلب گرفته”.