عفاف و حجاب مهمترین دغدغه‌ مسئولان دانشگاه آزاد قزوین

ارسال کننده : احمد فخراادین
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ – ۱۴:۲۱
17-392
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: مسئله عفاف و حجاب همواره مورد توجه مسئولان دانشگاه آزاد قزوین قرار داشته و از مهمترین دغدغه‌های آنان به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حیدری در جلسه امر به معروف و نهی از منکر که با محوریت عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد واحد قزوین برگزار شد، اظهارکرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد دینی نمایانگر است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند نسبت به معروف‌ها و منکرها بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: دین چیزی جز حب و بغض نیست و حب و بغض نیز به معنای دوست داشتن خوبی‌ها و پرهیز از بدی‌ها است.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، اظهارکرد: وظیفه مسئولان تشویق، حمایت و سازماندهی افرادی است که وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قزوین افزود: توجه به عملکرد این افراد و تشویق و حمایت از آنان موجب می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما تبیین شده و ارزش‌ها آن‌گونه که شایسته است، نهادینه شود.

حیدری گفت: مسئله عفاف و حجاب همواره مورد توجه مسئولان دانشگاه آزاد قزوین قرار داشته و از مهمترین دغدغه‌های آنان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های مثبتی که در این زمینه صورت گرفته را نباید نادیده گرفت، افزود: اما هجمه‌های شدید فرهنگی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور ما آغاز کرده‌اند، موجب شده با جایگاه مطلوب فاصله داشته باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راهکارهای لازم برای نهادینه کردن عفاف و حجاب، اظهارکرد: یکی از اولویت‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب باید مدنظر قرار گیرد، بحث فرهنگ‌سازی است.

حیدری افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست و همکاری خانواده‌ها، مدارس، مراکز آموزشی و رسانه‌ها با یکدیگر فرهنگ‌سازی درستی نسبت به مسئله عفاف و حجاب در نظام اجتماعی که در آن زندگی می‌کنیم، صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هر یک از این نهادها به نوبه خود می‌تواند سهم مهم و مؤثری در فرهنگ‌سازی و باور ارزشی بودن عفاف و حجاب ایفا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قزوین با تاکید بر هماهنگی همه مجموعه‌های موثر در زمینه عفاف و حجاب با یکدیگر، گفت: همه مجموعه‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب فعالیت دارند باید هماهنگ با یکدیگر عمل کنند، زیرا اگر حتی یکی از آنها در انجام وظایف خود سهل انگاری کند، امکان نفوذ وجود دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه اگر همه مجموعه‌های اجتماعی که در زمینه عفاف و حجاب فعالیت دارند به وظایف خود درست عمل کنند ولی خانواده در این زمینه کوتاهی کند قطع یقین با آسیب جدی روبرو می‌شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تأثیرگذار در این زمینه داشتن تشکل و سازمان برای پیگیری برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه است، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی درستی در این زمینه انجام نشود و روند اجرای برنامه‌ها پیگیری نشود، ممکن است نیروهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همدیگر را خنثی کرده و به جای اینکه هم پوشانی داشته باشند، در خلاف هم حرکت کنند.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی برنامه‌هایی که با محوریت عفاف و حجاب به اجرا درآمده نیز یکی دیگر از راهکارهای نهادینه کردن عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار امیدواری کرد که با بکارگیری راهکاری مناسب که چند مورد از آنها مطرح شد، مسئله عفاف و حجاب بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.
http://isna.ir/fa/news/92050502676/%D8%B9%D9%81%D8%A7%D9%81-%D9%88-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87