گزارشی از آخرین وضعیت نسیم باقری در زندان اوین

فر ستنده خبر خانم دلارام دره شویی ۱۳۹۵/۰۶/۰۷

nasim-bagheri

خبرگزاری هرانا – نسیم باقری از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان محبوس در بند زنان زندان اوین در خردادماه سال ۹۰ بازداشت و به تحمل چهارسال حبس تعزیری محکوم شد. وی که از بیماری تیروئید در رنج است علیرغم درخواست مرخصی از استفاده از این امتیاز محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسیم باقری شهروند بهایی و از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان در خردادماه سال ۹۰ همزمان با یورش هماهنگ نیروهای امنیتی به منازل و بازداشت اساتید و دست اندرکاران این موسسه علمی – آزاد، بازداشت و پس از چند ساعت با تودیع وثیقه آزاد شد.

پس از آن، خانم باقری چندین بار برای بازجویی احضار و مهرماه سال ۹۲ در جلسه دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی مقیسه به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم بعدتر در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.

نسیم باقری در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده باقری درمورد وضعیت این مدرس زندانی دانشگاه مجازی بهاییان به گزارشگر هرانا گفت: “با درخواست تلفن خانم باقری موافقت شده و دوهفته یک بار می تواند تلفن بزند. در مورد ملاقات نیز ماهی یکبار با تعدادی از اعضای درجه یک خانواده ملاقات حضوری دارد و بقیه ملاقات ها کابینی است.”

این منبع مطلع در مورد وجود بیماری‌های احتمالی و نحوه رسیدگی به آن نیز تصریح کرد: “بیماری تیروئید دارد و تاکنون برای درمان این بیماری و هم‌چنین دندان درد به مراکز درمانی اعزام شده است.”

منبع نزدیک به نسیم باقری در پایان تاکید کرد: “۷ ماه از آخرین مرخصی او می‌گذرد، طبق قانون مرخصی به او تعلق می‌گیرد اما با وجود درخواستت مکرر و پیگیری خانواده با مرخصی مخالفت شده و هیچ پاسخ روشنی هم نداده‌اند.”

شایان ذکر است، نگار باقری، خواهر این شهروند بهایی زندانی نیز، سال ۹۴ و تنها چند روز مانده به مراسم ازدواجش بازداشت و بعد از حدود دوماه بازجویی و نگهداری در بند ۲۰۹ زندان اوین با تودیع وثیقه آزاد شد.

نسیم باقری درحال حاضر در بند زنان زندان اوین مشغول تحمل حکم حبس خود می باشد.