برخورد با فعالان مد و فشن در اردبیل؛ بیش از ۲۰ احضار و بازداشت

فرستنده خبر خانم دلارام دره شویی ۱۳۹۵/۰۶/۰۸

bazdasht cyber

خبرگزاری هرانا ـ دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از دستگیری اعضای گروهی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و تصاویر مربوط به مدلینگ و فشن را در فضای مجازی منتشر می کردند. وی همچنین از دستگیری و احضار ۲۰ نفر و پلمپ ۶ آتلیه و ۴ سالن آرایش زنانه در همین رابطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تشریح کرد”چند خانم به عنوان مدل با همکاری برخی آرایشگاه های زنانه و چند آتلیه عکاسی اقدام به تهیه تصاویری مبتذل و بدون پوشش می کردند که با هیچ یک از مبانی دینی، اخلاقی، شرعی و اعتقادی سازگاری ندارد”.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: “برخی آرایشگاه ها پس از آذین خانم ها، آنها را در قالب مدل به چند آتلیه عکاسی معرفی می کردند و پس از تهیه تصاویر نامناسب با استفاده از جلوه های هنری حرفه ای، آنها را از طریق افرادی که مدیریت صفحات مجازی را در اختیار داشتند، انتشار می دادند”.

او اضافه کرد: “افرادی به عنوان مدیران چند صفحه در فیس بوک و اینستاگرام عکس های مبتذل را با نام اردبیل انتشار دادند که برخی از آنها بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر تعقیب کننده داشتند”.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: “بیش از ۲۰ نفر در این زمینه دستگیر و احضار شدند از جمله چهار نفر از فعالان فضای مجازی که صفحات را مدیریت می کردند و نسبت به تبلیغ فضای غیراخلاقی و مسایل غیر اعتقادی اقدام داشتند، شناسایی و تمام تجهیزات آنها توقیف شد”.

او افزود: “۶ نفر از افرادی که خود را در قالب مدل عرضه می کردند نیز دستگیر شدند که برخی از آنها سابقه دستگیری و کیفری داشتند”.

عتباتی عنوان کرد: “همچنین ۶ آتلیه مطرح که در این زمینه فعال بودند، شناسایی و در کنار برخورد با متصدیان، با توجه به فعالیت های غیرقانونی و مجرمانه پلمپ شدند”.

وی ادامه داد: “چهار سالن آرایش زنانه مجلل و شناخته شده شهر نیز که با سوء استفاده از اعتبار خود به فعالیت های غیرقانونی ورود کرده بودند، شناسایی و پلمپ شدند و برخی از آنها با توجه به سوء پیشینه ای که داشتند بازداشت و به زندان معرفی شدند”.