در ششمین سال حبس؛ پرونده صدیقه مرادی در دیوان عالی کشور

فرستنده خبر اقای صابر پور امیر ۱۳۹۵/۰۴/۰۹  

sedighe-moradi

خبرگزاری هرانا – اعاده دادرسی صدیقه مرادی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در دیوان عالی کشور مورد موافقت قرار گرفته است و در انتظار تعیین شعبه دادگاه رسیدگی کننده است. این بررسی در حالی است که وی از چندین بیماری جسمی در رنج است. 

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعاده دادرسی صدیقه مرادی زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در ششمین سال حبس در دیوان عالی کشور تحت بررسی و موافقت قرار گرفت، وی هم اکنون در انتظار تعیین شعبه رسیدگی کننده به سر می برد.

همسر صدیقه مرادی در گفتگو با گزارشگر هرانا با اعلام این خبر گفت: “هنوز رای تجدید نظر صادر نشده است. اما همین‌که اعاده دادرسی قبول شده و پرونده درحال بررسی است، نشانه خوبی است.”

وی همچنین در مورد مشکلات بیماری خانم مرادی و روند درمانش افزود: “ایشان از بابت آرتروز تحت درمان قرار گرفته بود و مدتی دردهایش ساکت بود اما در زندان دوباره به حالت قبل بازگشت.”

شایان ذکر است این زندانی سیاسی در بند نسوان زندان اوین با مشکل پارگی مینیسک و تاندن پا مواجه شده و با توجه به ممنوعیت استفاده از پله برای ایشان و ناممکن بودن رعایت این مسئله در طول زندگی عادی در این بند، این زندانی باید به بیمارستان جهت درمان، فیزیوتراپی و یا عمل جراحی اعزام می شد.

صدیقه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی به اتهام محاربه و ارتباط با گروه‌های معاند نظام از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا به تایید رسید. این زندانی که سابقه دوبار بازداشت در دهه ۶۰ را نیز داشته است پس از بازداشت به مدت ۷ ماه در بند ۲۰۹ زندانی بود و در آذرماه ۹۰ به بندعمومی انتقال یافت.