کوتاه بودن دوره‌ نامزدی؛ از دلایل افزایش طلاق در آغاز زندگی مشترک

فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۰۸ تير ۱۳۹۵ 

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام از کم بودن دوره‌ی نامزدی در بین خانواده‌های ایلامی انتقاد کرد و گفت: یکی از دلایل طلاق در آغاز زندگی مشترک به این موضوع برمی‌گردد.

به نقل از ایسنا، «زهرا همتی» اظهار کرد: اگر شناخت لازم بین زوج‌ها وجود نداشته باشد پس از ازدواج و در سال‌های اولیه زندگی به علت شناخت نامناسب از هم و ناسازگاری به طلاق روی می‌آورند.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مناسب باید دوره نامزدی با نظارت خانواده‌ها بیشتر طول بکشد.

همتی با تأکید بر اینکه در استان ایلام عمده‌ترین طلاق‌ها در سال‌های اولیه زندگی رخ می‌دهد، به‌نحوی‌که ایلام رکورددار کوتاه‌ترین زمان زندگی مشترک در کشور است، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌گرفته بین زوج‌هایی که اقدام به طلاق داشته‌اند عمده آن‌ها در 2 تا سه سال اول زندگی مشترک از یکدیگر جداشده‌اند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام ادامه داد: در مقوله ازدواج سال اول زندگی سال شناخت دو طرف است که اگر بخش زیادی از آن قبل از ازدواج و پیش از وارد شدن به زندگی مشترک اتفاق بیفتد اختلافات زناشویی کاسته شده و قبل از آغاز زندگی حل‌وفصل خواهد شد.

همتی گفت: چنانچه دختر و پسر بدون شناخت اولیه و از روی احساس و عاطفه با یکدیگر ازدواج کننداحتمال طلاق در سال‌های اولیه‌ی زندگی مشترک بیشتر خواهد شد.

وی انجام مشاوره قبل از ازدواج را در ازدواج‌های پایدار مؤثر و مهم دانست و گفت: عمده زوج‌ها بدون هیچ آموزشی وارد زندگی شده و درزمینهٔ برخورد با یکدیگر و تعامل با خانواده‌های دو طرف آموزشی نمی‌بینند.