خوکشی ٣ زن و دختر در شهرهای نقده و کامیاران

ارسال کننده : manijeh a r
12920
آژانس کُردپا: طی چند روز گذشته دو دختر و یک زن کُرد در شهرهای نقده و کامیاران اقدام به خودکشی کردند که دو نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش دختری به نام ” سرگل حاتمی”، ساکن روستای “میرگه‌سار” از توابع شهرستان کامیاران در استان کُردستان، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد.

گفته می‌شود این دختر در اثر فشار خانوادگی دچار افسردگی شده است به همین دلیل در منزلشان و با استفاده از اسلحه به زندگی خود پایان داده است.

از دیگر سو، طی هفته‌ی گذشته نیز، دختری دیگری به نام “کبری احمدی”، اهل شهرستان “نقده”، با حلق آویز نمودن خود به زندگیش پایان داده است.

به گفته‌ی یکی از افراد نزدیک به خانواده‌ی “احمدی”، این دختر به دلیل اینکه خانواده‌اش مانع از ازدواج وی با فرد مورد علاقه‌اش شده‌اند، خود را حلق‌آویز کرده و به زندگی خود پایان داده است.

همچنین روز شنبه بیست و دوم تیرماه زنی به نام “بهاره اسدی”، ساکن کامیاران، به دلیل نامعلومی اقدام به خودسوزی کرد.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، بیش از ٩٠% بدن این زن دچار سوختگی شده است و هم‌اکنون در بیمارستان کرمانشاه تحت مراقبت پزشکی می‌باشد.

کادر درمانی بیمارستان کرمانشاه، وضعیت سلامتی این زن را وخیم اعلام کرده‌اند.

با استناد به گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز سال جاری تاکنون، ٢٧ زن و دختر کُرد در مناطق مختلف کُردنشین ایران به دلایل مختلف با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند.

همچنین و بر اساس این آمار، ٩ مورد از این خودکش‌ها از طریق طناب دار، ١٤ مورد از طریق خودسوزی و ٤ مورد نیز از طریق سلاح بوده است.

این آمار نسبی است و با تأکید بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر می‌شود، با توجه به نبود یک فضای آزاد و همچنین سنتی بودن جامعه‌ی کُردستان، بیشتر خودکشی ‌های زنان و دختران در این مناطق پنهان مانده، به همین دلایل احتمال می‌رود آمار واقعی بیشتر از این تعداد باشد.
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=11153