مرد جوان، زن باردار را به‌ آتش کشید

ارسال کننده : مرجان تابع بردبار
سه شنبه 25 تیر 1392 ساعت 16:38
khodsouzi
خبرگزاری هرانا – مرد جوانی که دختر مورد علاقه خود را به آتش کشیده بود پس از دستگیری جزئیات اقدام خود را تشریح کرد.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی بندرعباس در جریان آتش سوزی مرگباری در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند.

تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند زن ۲۹ ساله‌ای به نام نرگس در خانه‌اش آتش گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

در ادامه تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در جریان بازجویی از همسایه‌ها ردپای پسر جوانی را در این ماجرا کشف کردند.

تنها مظنون این جنایت به نام حامد در مخفیگاهش در شهرک پیامبر دستگیر و در بازجویی‌های اولیه منکر قتل شد.

او زمانی که با دلایل پلیسی روبرو شد لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: چهار سال است که با مقتول در ارتباط بوده و قرار بود با هم ازدواج کنیم.

در این مدت او را به عقد موقت خود درآورده بودم و هیچکس از این موضوع اطلاعی نداشت.

یک هفته قبل از جنایت متوجه شدم نرگس باردار است، از او خواستم که سقط جنین انجام دهد اما مخالفت کرد.

من هم عصبانی شده و از موتورسیکلتم بنزین کشیده و با آن مقتول را آتش زدم.

سرهنگ حسین اصلحی رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: متهم پس از اعتراف به این جنایت روانه زندان شد و تحقیقات درباره ادعاهای او از سوی کارآگاهان ادامه دارد.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

ماده ۳ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: زنان باید از برخوردارى و حمایت از کلیۀ حقوق فرد و آزادى هاى اساسى، در عرصه‌هاى سیاسى، اقتصادى، فرهنگى، مدنى و غیر آن، نظیر حق زندگى، حق برخوردارى از برابرى، حق برخوردارى از آزادى و امنیت شخص، حق برخوردارى برابر از حمایت قانون، حق برخورداری از عدم تبعیض، به هر شکل، حق برخورداری از شرایط کار عادلانه و رضایت‌ بخش و حق مصون بودن از شکنجه، مجازات‌ یا رفتارهای خشن، غیرانسانی یا تحقیرآمیز باید به طور متساوى با مردان بهره‌مند باشند.

بخش الف ماده ۲ اعلامیه رفع خشونت علیه زنان: خشونت جسمى، جنسى و روانى در خانواده، از جمله ضربه‌ها، رفتارهاى خشن جنسى نسبت به دختران خردسال، خشونت‌هاى مرتبط با جهیزیه، تجاوز شوهر، ختنه کردن و دیگر سنت‌هاى زیان‌بخش رایج، خشونت خارج از روابط همسرى، خشونت در رابطه با بهره‌کشى؛ باید خاتمه یابد.

ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.

بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
http://hra-news.org/1389-01-27-05-26-53/16073-1.html