بی‌خبری از وضعیت جمیله کریمی پس از بازداشت

arton20701سه شنبه 27 فروردين 1392 ساعت 19:51 |
خبرگزاری هرانا -علی‌رغم گذشت یک هفته از بازداشت جمیله کریمی عضو شواری مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان، اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

دبیر سابق شاخه دانشجویان جبهه مشارکت فارس درباره بازداشت جمیله کریمی عضو شواری مرکزی ائتلاف اصلاح طلبان این استان گفت: “طبق اطلاعاتی که داریم ایشان در صبح چهارشنبه ۲۱ فروردین در منزل شخصی‌شان توسط نیروهای لباس شخصی -که خود را ماموران اطلاعات فارس معرفی کرده‌اند- بازداشت و پس از تفنیش منزلشان، تعدای از وسایل ایشان را ضبط و سپس با حضور در محل کار، -که مدرسه‌ای دخترانه است- دفتر کارشان را نیز تفتیش و پس از آن به بازداشتگاه اطلاعات شیراز یا همان پلاک صد منتقل کرده اند.علی فتوتی در گفتگو با وبسایت ندای سبز آزادی افزود: “پس از این اتفاق اطلاعات دیگری از شرایط روحی و چسمی، محل بازداشت، وضعیت پرونده و … در دسترس نیست. در حال حاضر خانواده ایشان پیگیر هستند که متاسفانه هنوز این پیگیر‌ی‌ها نتیجه بخش نبوده. امیدواریم که در روزهای پیش رو خبر آزادی ایشان را بشنوم.”

دبیر سابق شاخه دانشجویان جبهه مشارکت فارس خاطرنشان کرد: “در حال حاضر حتی با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات در ایران اجازه فعالیت آزادانه از فعالین سیاسی شیراز به طرق مختلف سلب شده است. فعالین سیاسی، دانشجویی، مدنی، حقوق بشر، رسانه‌ای و اجتماعی استان در چند سال اخیر شاهد نقض مکرر حقوق شهروندی و حق آزادی بیان خود بوده‌اند. نمونه‌های مکرری در این باره وجود دارد که با یک جستجوی کوچک در فضای مجازی می‌توان آن ها را مشاهده کرد. پس از انتخابات سال ۸۸ چند صد نفر از فعالان سیاسی، دانشجویی، حقوق بشر، مدنی، رسانه‌ای و اجتماعی در استان فارس مورد نقض حقوق بشر قرار گرفته‌اند که ما به صورت مدون در حال تهیه‌ی گزارش از این موارد در گروهی که برای همین مورد تشکیل شده است هستیم. تنها بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان پس از انتخابات بازداشت شده‌اند، ۸ نفر کشته و در یک روز (۷ اسفند ۱۳۸۹) بیش از ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز از سوی کمیته‌ی انظباطی از تحصیل محروم شدند. به علاوه‌ی این موارد گزارش‌هایی از مرگ زندانیان در پلاک صد، تجاوز جنسی، تهدید و ارعاب و … نیز به دست ما رسیده است.”

فتوتی گفت: “به شخصه امیدوارم که مسئولان نظام به نتیجه‌ی آن چه که می‌کنند آگاه باشند. لازم است خاطر نشان کنم که ۲ تن از مسئولین قضایی استان فارس (بانشی و موسوی‌تبار) در لیست تحریم‌های اتحادیه‌ی اروپا قرار دارند و چندی پیش علی مظفری (رئیس زندان عادل‌آباد شیراز) با حرف و حدیث‌هایی از سمت خود استعفا کرد.”