انتقاد از روند متادون درمانی زنان مرکز شفق

 فرستنده خبر اقای احسان فتحی ۱۳۹۵/۰۲/۱۰ 

kamp shafagh

خبرگزاری هرانا ـ مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت که ١۵٠ زن مرکز شفق با تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، در معرض درمان با متادون قرار گرفتند که برای ترک متادون به دو کمپ دیگر منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، فرزاد هوشیار پارسیان با اعلام اینکه مرکز شفق تبدیل به مرکز نگهداری مردان شده است، گفت: “تا کنون ۴٠٠ نفر از معتادان مرد، به این مرکز منتقل شده اند”.

وی با اشاره به اینکه ١۵٠ نفر از خانم هایی که در این مرکز بودند با تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، در معرض درمان با متادون قرار گرفته بودند، تصریح کرد: “در حال حاضر این خانم ها به دو کمپ که بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده با هزینه شهرداری تهران، انتقال داده شده اند”.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، افزود: “انتقال به این دو کمپ، برای ترک اعتیاد خانم ها از متادون بوده است چرا که برای انتقال به مراکز بهاران باید به هیچ گونه موادی اعتیاد نداشته باشند و این امر ضروری بوده است”.

هوشیار با اشاره به اینکه این ١۵٠ خانم بعد از بهبود به مراکز بهاران انتقال می یابند، گفت: “در مراکز بهاران با امکانات موجود، توانمند سازی روحی و روانی بر روی آن ها صورت می گیرد”.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: “مابقی خانم های نگهداری شده در شفق، به خانواده هایشان تحویل داده شده اند”.