معاون رئیس جمهور؛ قوانین ایران حمایتگری لازم از زنان را ندارد

 فرستنده خبر اقای احسان فتاحی ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵  

molaverdi

خبرگزاری هرانا ـ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که متأسفانه در ایران به دلیل وجود خلا قانونی رسیدگی به مشکلات به وجود آمده برای زنان هنوز توسط مراجع قضایی صورت می گیرد و به دلیل این‌که قوانین حمایتگری لازم را ندارند، موج گسترده ای از ناهنجاری های اجتماعی در کشور به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش مددکاری اجتماعی و مطالبه گری اجتماعی که روز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: “جمعیت زنان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه ها در جامعه به مددکاری اجتماعی نیاز دارند”.

وی گفت: “به صفر رساندن آسیب های اجتماعی حوزه زنان بلند پروازانه است اما ما می توانیم با تمهیدات لازم مشکلات موجود را کاهش دهیم”.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: “رشد آسیب های اجتماعی یکی از تبعات جامعه گذر است به همین منظور و برای کاهش این امر مداخله نهادهای اجتماعی باید صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت زنان اولین گروهی هستند که قربانی این آسیب ها می شوند”.

مولاوردی با بیان این‌که تقویت اورژانس اجتماعی یک ضرورت است، ادامه داد: “متأسفانه در ایران به دلیل وجود خلأ قانونی رسیدگی به مشکلات به وجود آمده برای زنان هنوز توسط مراجع قضایی صورت می گیرد و به دلیل این که قوانین حمایتگری لازم را ندارند، موج گسترده ای از ناهنجاری های اجتماعی در کشور به وجود آمده است”.

وی گفت: “به دلیل وجود همین خلأهای قانونی ۲۱ روز گذشته زنی قربانی اعتیاد همسر خود شد”.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: “این زن قبل از وقوع حادثه وحشتناک به مراکز مشاوره ای مراجعه کرده اما طبق روال معمول به گرم کردن خانه و بازگشت به زندگی تشویق شده است”.

مولاوردی تصریح کرد: “متأسفانه ایران هم اکنون میراث دار یک توسعه نامتوازن است چرا که جایگاه زنان در کشور مشخص نیست”.

وی گفت: “اگر سیستم قضایی نمی تواند پا به پای این آسیب ها پیش برود و آن ها را  برطرف کند،ما نمی توانیم در انتظار نشسته و از اقدامات کوتاه مدت غافل شویم”.

مطالب مرتـبط