زنان کارگر شرایط کاری برابر با مردان ندارند

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

________ __________6

زنان کارگر شرایط کاری برابر با مردان ندارند

رئیس اتحادیه زنان کارگر تصریح کرد:زنان کارگر در بنگاه های اقتصادی و تولیدی دارای شرایط کار برابری با مردان نیستند و با حداقل های حقوقی و حداقل های قانونی دستمزد کار می کنند.

زنان خبر؛ سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه زنان کارگر در مراسم تقدیر از زنان کارگر و سرپرست خانوار بااشاره به امنیت شغلی برای زنان اظهار داشت: نداشتن امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های زنان کارگر است و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن جویای کار هستند و به دلیل بیکاری از فقر و بدبختی رنج می‌برند.

وی افزود: زنان کارگر همواره از دولتمردان انتظار داشته اند تا شرایط کاری‌شان تسهیل یابد، اما تا کنون کاری انجام نشده و مشکلات زیادی برسر راه آنها وجود دارد.

جلودارزاده گفت: زنان وقتی با انواع فشارها به خانه‌ها رانده شدند تا کار خانگی انجام دهند، این مسأله را پذیرفتند اما مشکلات زیادی برای کار خانگی آن‌ها وجود دارد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر تصریح کرد: زنان کارگر در بنگاه های اقتصادی و تولیدی دارای شرایط کار برابری با مردان نیستند و با حداقل های حقوقی و حداقل های قانونی دستمزد کار می کنند.

وی اظهار داشت: اکثر زنان کارگر در بنگاه های اقتصادی و تولیدی فاقد قرارداد کار بوده و اگر قراردادی در میان است یک  تا سه ماهه است.

جلودار زاده ادامه داد: ما وظیفه داریم تا سال ۱۴۰۴ ایران را کشوری توسعه‌یافته کنیم و در این راستا نقش زنان در رسیدن به توسعه پایدار نباید نادیده گرفته شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر مطرح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم، باید ملت کار باشیم و این ملت باید در دامن زنانی تربیت شوند که اهل کار هستند. ما در روزهای اول جنگ دعوت شدیم به جبهه برویم تا نیروهای مقاوم ببینند زنان هم حضور یافته‌اند و بمانند و مقاومت کنند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از درخواست های زنان کارگر از وزارت کار آموزش رایگان ازسوی سازمان فنی و حرفه ای است.