تشبیه زنان بدحجاب به کرم قلاب ماهی‌گيری

 فرستنده خبر اقای نوید احمدفخرالدین ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ 

روزنامه مردمسالاری: اين روزها و هر چه به فصل گرمي‌ هوا نزديک‌تر مي‌شويم، مسوولانی هستند که تلاش دارند با نصب پوسترها و بنرهايي در سطح شهر و گاه با برگزاري راهپيمايي، زنان جامعه ايراني را به حفظ حجاب و عفاف دعوت کنند.

اما در اغلب اين پوسترها، نوعي بي‌توجهي و بي‌اعتنايي به مقام انسان و کوچک و خوار شمردن زن و مرد جامعه مشهود است؛ آنجا که زن به «شيء» و «مواد خوراکي» تشبيه مي‌شود. نمي‌توان در زبان گفت براي زنان ارزش قائليم و در عمل آنها را به پسته و شکلات تشبيه کنيم که اگر پوسته رويي آنها نباشد مگس‌ها و حشره‌ها بخوانيد مردان، دورش را مي‌گيرند.

اينکه در بنري نوشته شده «چگونه مي‌توان به خانم‌هاي مانتويي مهاجر ساکن قم فهماند که مانتوي چسبان، کوتاه و چاکدار موجب تحريک و سلب آرامش روحي و رواني جوانان است؟!»، اينکه در جايي زنان بدحجاب به کرم قلاب ماهي‌گيري تشبيه شوند و در پلاکاردي در يک راهپيمايي در دست مردان نوشته شده «ما همه گشت ارشاديم» و… اينکه به راستي چه تفکرات ناآشنا با شخصيت انسان و زن مسلمان اين پوسترها را طراحي کرده اند، همه حائز اهميت است، اما اينکه چرا مسوولان و مبلغان فرهنگي و ديني اجازه چاپ و تاييد چنين پوسترهايي را مي‌دهند و موضوع پيچيده فرهنگ را عرصه جولان هر شيوه و منطقي قرار مي‌دهند، مهمتر است.