در مرحله نخست انتخابات ۱۴ زن به مجلس دهم رفتند

فرستنده خبر اقای بهروز معزی   تاریخ : ۱۳۹۴/۱۲/۱۰

 

برگزاری هرانا ـ تاکنون ورود شش زن از شهرستان‌ها به مجلس دهم قطعی شده و هشت زن از فهرست ۳۰ نفره تهران به مجلس راه یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از زمانه، زهرا سعیدی از شهر مبارکه در استان اصفهان، سکینه الماسی از کنگان جم و بندر دیر در استان بوشهر، سید حمیده رزآبادی از قزوین، زهره سالاری از کرمان،  ناهید تاج الدین از اصفهان و هاجر چنارانی از نیشابور، زنانی هستند که به مجلس راه یافته‌اند.

سهیلا جلودارزاده، فریده اولاقباد، سیده فاطمه حسینی، پروانه سلحشوری، فاطمه سعیدی، طیبه چاووشی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر در میان ۳۰ نفر اول شهر تهران هستند.

بر اساس همین اخبار، خدیجه ربیعی از بروجن وشهلا میرگلو بیات از ساوه و رزندیه در استان مرکزی، معصومه آقاپور از شبستر، فاطمه مقصودی از بروجرد و سارا فلاحی از ایلام, زهرا ساعی از تبریز اسکو و آذرشهر، نیز به دور دوم راه یافته‌اند.

در این دوره از انتخابات مجلس در ایران در شهر تهران، از ۱۱۴۶ داوطلب حدود ۱۶۱ نفر زن بودند. از این ۱۶۱ نفر در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان هشت زن و در لیست انتخاباتی اصولگرایان شش زن حضور داشتند.

این امکان وجود دارد که با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس، تعداد زنان راه یافته به مجلس افزایش یابد. تاکنون تنها در مجلس پنجم تعداد زنان نماینده به ۱۴ نفر رسیده و در مجلس نهم تعداد نمایندگان زن تنها ۹ نفر از ۲۸۸ نماینده بود.