فرهمندپور: سهم زنان در توسعه مخفی مانده است/ ترویج بی‌عدالتی پنهان در اشتغال

فرستنده خبر اقای نوید احمد فخرالدین     ۱۳۹۴/۱۲/۹

شاور وزیرکشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سهم زنان در توسعه مخفی مانده است، گفت: زنان سرمایه‌های ناپیدایی در تولید اشتغال دارند که می‌تواند در توسعه نقش بسزایی داشته باشد.


به نقل از مهر، فهیمه فرهمند‌پور صبح یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده خراسان جنوبی، با بیان اینکه سهم زنان در توسعه مخفی مانده است، افزود: همکاری بین دستگاهی برای فعالیت زنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به انجام همه وظایف خود نیست، ادامه داد: باید هم افزایی و همکاری بین دستگاهی صورت گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌ها باشیم.

فرهمند‌پور با بیان اینکه بانوان در اشتغال، قانع‌تر، سازگار‌تر و مطالبه‌گر هستند، ادامه داد: این ویژگی‌ها باعث می‌شود که در بخش‌های خصوصی گمارده شوند و این نیز ترویج بی‌عدالتی پنهان در اشتغال زنان است.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، بیان کرد: بانوان به دلیل بی‌آگاهی و نیازمندی‌های معیشتی به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده می‌شوند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیکاری را منشا بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها دانست و گفت: کمک به توسعه اشتغال، امنیت اقتصادی را به دنبال دارد.

فره‌مندپور با اشاره به توانایی زنان درایجاد مشاغل خانگی، اظهار کرد: ما در زمینه مهارت افزایی و اموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشکلی نداریم بلکه در عرصه بازار یابی و فروش محصولات دچار مشکل است.

وی ادامه داد: ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه محصولات افرادی که توانایی و امکان فروش تولیدات خود را در مغازه ندارند، کمک قابل توجهی در رفع مشکلات است.

فرهمند‌پور با اشاره به تخصیص اعتبارات دولتی به دستگاه‌ها، بیان کرد: همه مخاطبین اعم از مردان و بانوان حق استفاده از اعتبارات دولتی را دارند.

وی با بیان اینکه تخصیص ردیف اعتباری خاص برای جبران کاستی‌های زنان لازم نیست، ادامه داد: در تزریق اعتبارات زنانه یا مردانه عمل نمی‌شود.

مشاور وزیرکشور در امور زنان و خانواده گفت: زنان سرمایه‌های ناپیدایی در تولید اشتغال داشته که در صورت توجه و راهنمایی نقش بسزایی در توسعه دارند.