زنی در سقز به زندگی خود پایان داد

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین

آژانس کردپا: خودکشی در میان خانوادەهای کردستانی آرام آرام به پدیدەای معمول بدل شده و در حال گسترش یافتن است و هر بار قربانی خود را از بخشی از این استان می‌گیرد.

 

زنی در سقز به زندگی خود پایان داد
بر اساس اخبار منتشر شده، چهارشنبه مورخه ٥ اسفند ١٣٩٤، زنی اهل شهرستان سقز به دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود پایان بخشید.

هویت این شهروند سقزی “بیان. م” اعلام شده است و متاهل و صاحب یک فرزند نیز می‌باشد.

تا کنون دلیل خودکوشی “بیان” از سوی خانوادەاش و سازمان‌های مرتبط اعلام نشده است.

بر اساس آمار منتشره، میزان خودکشی در ایران ١٠٠٠ به ١٢ نفر می‌باشد و بیشترین میزان خودکشی زنان ایرانی در استان‌های ایلام، کرماشان، سنندج و همدان به ثبت رسیده است.

اکثر موارد خودکشی زنان و دختران کرد نه تنها رسانەای نمی‌شوند، بلکه از سوی خانوادەهای آنان نیز به دلیل سنتی بودن جامعه و دیدگاه منفی اجتماع نسبت به این معضل در خفا نگه داشته می‌شود.

پیشتر “شهین محمدی” عضو فعال “انجمن زنان مریوان”، در ارتباط با پدیدەی خود کشی در استان کردستان طی مصاحبەای به خبررسانی کردپا گفته بود:

افزایش درصد خودکشی به حدی رسیده است که همانند معضلی اجتماعی به آن نگاه می‌شود، به همین خاطر متاسفانه شنیدن اخبار مرتبط به این مساله به امری معمول بدل شده و این خود باعث شده است تا تلاشی جدی در راستای ریشەکن کردن این فاجعه صورت نگیرد”.