هرانا؛ سه زندانی سیاسی به دلیل غیبت در ایام مرخصی محاکمه شدند

چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 01:27 |
reza-shiva
خبرگزاری هرانا – رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران، شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و دانشجوی محروم از تحصیل به همراه عبدالله جعفری از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین صبح امروز به دلیل آنچه غیبت در دوران مرخصی نوروزی خوانده شد؛ محاکمه شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان یاد شده از سوی دادگاه عمومی شعبه ۱۱۷۱ به دلیل غیبت در دوران مرخصی نوروزی محاکمه و به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر به اتهام محاربه، تبلیغ علیه نظام و تجمع غیر قانونی‌ به ۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۱ خود را جهت تحمل کیفر به زندان اوین معرفی‌ کرد.

رضا شهابی، فعال کارگری و عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران نیز بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه‌ی نقدی محکوم است.

عبداله جعفری نیز از دیگر زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین است که از سوی دادگاه انقلاب به اتهامن اجتماع و تبانی به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
http://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/15940-1.html