بیشترین آسیب جنگ متوجه زنان و کودکان است

ارسال کننده خبر: آقای نوید احمدفخرالدین 8 بهمن

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران مطرح کرد: به عنوان متولی ادبیات کودک و نوجوان دلم در تپش برای کسانی است که بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و اینها کسانی جز بانوان، زنان،‌کودکان و نوجوانان نیستند.

 

به گزارش زنان خبر سیدصادق رضایی رییس حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران در همایش «همبستگی زنان ایران و سوریه؛ مقاومت و امداد فرهنگی» با اشاره به مقاومت و کارکردهای آن در جامعه اظهار داشت: ما بعد از انقلاب تمامی داشته هایمان را مدیون مقاومت هستیم و سعی ما انتقال این ادبیات به سوری ها است زیرا نقش بانوان و خانواده‌ها در دفاع مقدس مشهود است و بر همگان این امر واضح و روشن است.

وی گفت: سوریه نیز بیش از چهار سال است که درگیر جنگ تحمیلی شده است و بیش از چهل سال است که محور مقاومت بوده و در برابر اسرائیل ایستاده است که این به این معناست که سوری ها بیست سال زودتر از ما مقاومت را آغاز کردند و این در مقایسه با کشور عربستان است که حتی بانوانش حق رأی ندارند.

رضایی ادامه داد: به عنوان متولی ادبیات کودک و نوجوان دلم در تپش برای کسانی است که بیشترین آسیب را از جنگ می‌بینند و اینها کسانی جز بانوان، زنان،‌کودکان و نوجوانان نیستند.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان استان تهران مطرح کرد: سینما، ادبیات نمایشی، موسیقی، شعر و… از جمله راه هایی است که برای انتقال همدردی و کمکمان به سوری ها داریم.

وی یادآور شد: ادبیات کودکان جنگ زده با کسانی که در صلح زندگی می کنند متفاوت است باید به فکر باشیم تا داشته هایمان را در اختیار سوری ها قرار دهیم.