بخشش و گذشت از قصاص هفت زن در ندامتگاه شهرری

ارسال کننده خبر: آقای بهروز معزی 7 بهمن

خبرگزاری هرانا ـ معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران، از آزادی ۷ زندانی زن محکوم به قصاص از ندامتگاه شهر ری خبر داد و گفت که چندی پیش سه نفر از این تعداد آزاد شدند و ۴ زندانی دیگر نیز به زودی آزاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: “همکاران ما در این شورا بیش از یک و نیم سال پیگیر آزادی این زنان بودند”.

محمدحسن جراحی ادامه داد: “یکی از این افراد ۱۳ سال است در زندان به سر می برد و فردی دیگر هم ۱۱ سال در زندان است و به جرم قتل همسرش، دو بار پای چوبه دار رفت اما با تلاش همکاران ما و با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت”.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران گفت‌: “اکثر این افراد به دلیل مشکلات خانوادگی و قتل همسر در زندان بودند که میانگین سنی آن ها ۲۷ تا ۴۷ است”.

وی افزود‌: “در تهران ۳۰ مجتمع شورای حل اختلاف داریم که مجتمع سی ام در زندان اوین مستقر است و ۳۰ مجتمع دیگر در شهرستان های استان تهران مشغول فعالیت هستند”.

رئیس شورای حل اختلاف ویزه زندانهای استان تهران هم در این نشست گفت: “شورای حل اختلاف در تعامل با  ستاد دیه و کمیته امداد امام خمینی در بحث آزادی زندانیان گام های خوبی برداشته است”.

عبدی افزود‌: “شورای حل اختلاف استان تهران  سال گذشته از طریق دعوت شاکیان و صلح و سازش حدود ۹۰۷ نفر  و از طریق دعوت از خیران هزار و ۵۶۹ نفر  را از زندان آزاد کرده است”.