نگاه مردانه به سیاست عرصه رقابت را بر زنان تنگ‌ تر می کند

ارسال خبر: آقای نوید احمد فخرالدین 5 بهمن

426-272x194مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: نگاه مردانه به سیاست سبب شود که تا حدودی زنان نگران رقابت با مردان باشند و عرصه رقابت برای زنان تنگ تر می شود اما در طول سالهای گذشته زنان اثبات کرده‌اند که توانمندی لازم برای رقابت را دارند.

زهرا ساعی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اهمیت حضور زنان در مجلس بیان کرد: زنان حضور فعال خود را از دوران مشروطه آغاز کردند و در دوران مختلف مشارکت زنان افت و خیز داشته اما در هیچ دوره ای زنان حذف نشدند.

وی افزود:  زنان در مجلس می توانند به دنبال استیفای حقوق خود باشند و در این زمینه گام‌های موثری بردارند اما حضور زنان در مجلس موجب استیفای حقوق آنان نشده است و این مساله با شدت و ضعف روبه رو بوده است.

ساعی ادامه داد:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به مساله زنان و مشارکت سبب شد تا نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در امور سیاسی افزایش یابد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران اظهار داشت:  در دوران گذشته مثل مجلس پنجم قوانین بسیار خوبی در حوزه زنان به تصویب رسید و دوره اقتدار زنان در مجلس به شمار می‌رود اما متاسفانه در مجلس فعلی زنان آنچنان که باید نقش آفرین نیستند و بسیاری از مسائلی که مشکل اصلی زنان امروز به شمار می رود مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت:  نگاه مردانه به سیاست سبب شود که تا حدودی زنان نگران رقابت با مردان باشند و عرصه رقابت برای زنان تنگ تر می شود اما در طول سالهای گذشته زنان اثبات کرده‌اند که توانمندی لازم برای رقابت را دارند اما این فضای مردسالارانه را می‌توان با حمایت بیشتر از زنان شکست.

ساعی یادآور شد: توجه به آسیب‌های اجتماعی ضروری است و این موضوع از سوی معاونت زنان نیز مورد توجه قرار گرفته است و حال که بسیاری از آسیب‌ها زنانه هستند و لازم است تا با کاهش نگاه مردانه به این مسائل و ایجاد نگاه زنانه در سطوح کلان مدیریتی و تصمیم گیری، مشکلات زنان و تبعیض‌های موجود در جامعه را بر طرف کرد.