یک دختر دانشجو در یزد خودسوزی کرد

ارسال خبر: خانم سپیده نامور 5 بهمن

یک دانشجوی دختر در یزد اقدام به خودسوزی کرد و راهی بیمارستان شد. در روزهای گذشته دو دانش‌آموز هم در شهر یزد دست به خودکشی زده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد‌رضا قانع، مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش یزد، روز چهارشنبه سی‌ام دی ماه در واکنش به این خبر گفته است: “فردی که روز گذشته اقدام به خودکشی کرده، دانشجوست. این فرد در یکی از مجتمع‌های مسکونی یزد مسئولیت پرستاری یک فرد سالخورده را بر عهده داشته است.”
قانع از حضور نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس و انتقال این دختر ۲۰ ساله به بیمارستان خبر داده است.

به گزارش رادیو زمانه، در روزهای گذشته خبرهایی هم درباره خودکشی دو دانش‌آموز یزدی منتشر شده است. یکی از این دو، دانش‌‌آموز مدرسه‌ای نمونه مردمی و پسرانه در شهر بافق بوده که گفته می‌شود به دلیل افت تحصیلی خودش را از میله بارفیکس داخل اتاقش حلق‌آویز کرده و مادرش در بازگشت به خانه با جسد او روبه‌رو شده است.

یک دانش‌آموز دختر هم در یزد دست به خودکشی زده است.

این دانش‌آموز پایه نهم “به دلیل اختلاف‌های خانوادگی”، با پریدن از آخرین طبقه آپارتمان محل سکونتش خودکشی کرده است.

علت عمده خودکشی‌ها در ایران، بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود. این در حالی است که چنین دلایلی احتمالا در مورد خودکشی دانش‌آموزان، علل چندان دقیقی نیستند.

فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف دانسته شده است.

در نبود جزییات آماری دقیق اما تحلیل دلایل خودکشی دانش‌آموزان کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل است که آمار روزانه ۱۱ خودکشی در ایران، این مساله را همچنان به یک آسیب اجتماعی جدی تبدیل نکرده و چنین اتفاق‌هایی با روایتی اکشن در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منعکس می‌شوند.