لیست جدید کتاب های کتاب خانه

حیات چیست؟

ک‍ت‍اب‌ ح‍اض‍ر ت‍رج‍م‍ه‌ دو ک‍ت‍اب‌ در ی‍ک‌ م‍ج‍ل‍د اس‍ت‌ ت‍ح‍ت‌ ع‍ن‍وان‌”…”What is life? the physical aspect ن‍وش‍ت‍ه‌ اروی‍ن‌ ش‍رودی‍ن‍گ‍ر و”…”What is life? the next fifty yearsک‍ه‌ ش‍ام‍ل‌ دوازده‌ س‍خ‍ن‍ران‍ی‌ در ب‍زرگ‍داش‍ت‌ پ‍ن‍ج‍اه‍م‍ی‍ن‌ س‍ال‌ ان‍ت‍ش‍ار ک‍ت‍اب‌ ش‍رودی‍ن‍گ‍ر است.
در بخش اول “حیات چیست؟” کتابی است علمی که بر مبنای سلسله سخنرانی‌های فیزیک‌پیشه اروین شرودینگر در شهر دوبلین نوشته شده‌ است.
حیات چیست ؟ آنچه در ظاهر به نظر میرسد میل شدید به بقا و حفظ و تولید نقایص است. تلاشی وقفه ناپذیر بر ایجاد طرح‌های جدید است . آیا تصادفی است؟ ظاهراً” خیر چون بهترین طرح‌ها را انتخاب می‌کند (انتخاب اصلح). این نیروی عظیم در کجاست ؟چگونه ایجاد میشود؟ چگونه بقا مییابد؟ چرا وجود دارد؟ ظاهراً” این نیرو در داخل ماده است و شاید نیز در طرح تولید شده باشد. یعنی طرح اولیه بهر طریق ایجاد می‌شود و سپس همان طرح میل به بقا و تکامل دارد لذا تغییر یافته و پیچیده میگردد. واین سرآغاز راه است. سرآغاز تولید و ایجاد نیرویی عظیم و پرقدرت که قدرت و عظمت آن ناشی از دانش و شعور بالای آن است. چون همانگونه که میدانیم حیات خود بوجود آورنده و مصرف کننده دانش و آگاهی است. پس با این تفسیر هرکجا پیجیدگی است حیات آنجاست و از بین نمی‌رود و سعی در حفظ و بقای خود دارد. بله نیروی حیات با استفاده از ابزارهای طرح، تولید، کار و مرگ به بقای ابدی خود و گسترش آگاهی خویش در مرزهای بیکران پیجیدگی عالم ادامه میدهد. و ظاهراً” چون پیچیدگی خود مولود حیات است و خود نفس حیات است، بس در جهت بقای ابدی خوددر تلاش است.(ویکی پدیا فارسی)

http://ketab.bashariyat.org/?p=11025

 سینــــــــــــــدخت

سیندخت، یک رمان ایرانی به سبک نگارش قرن نوزدهم اروپاست که در آن «علی محمد افغانی»، تصویری از جامعه ای رو به مدرن شدن، زندگی طبقات مختلف اجتماعی و از همه پررنگ تر، جایگاه اجتماعی زنان را با حوصله و دقت و جزئیات فراوان، ارایه می کند. نوعی رئالیسم اجتماعی ایرانی. زنانی از هر دست از ظالم ترین و مظلوم ترین، همه اسیر یک دنیای مردانه و قوانین ساخته ی مردان هستند

http://ketab.bashariyat.org/?p=11029